Meta Platforms intenționează să lanseze o nouă aplicaţie de social media, în încercarea de a înlocui Twitter ca ”piaţa digitală a oraşului” la nivel mondial.
”Explorăm o reţea socială descentralizată, de sine stătătoare, pentru partajarea actualizărilor text. Credem că există o oportunitate pentru un spaţiu separat în care creatorii şi personalităţile publice pot împărtăşi actualizări în timp util despre interesele lor”, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al Meta.
Aplicaţia Meta se va baza pe un cadru similar care alimentează Mastodon, un serviciu asemănător Twitter care a fost lansat în 2016. O aplicaţie asemănătoare Twitter ar permite Meta să profite de haosul actual de la compania condusă de Elon Musk, unde reducerea costurilor a fost fulgerătoare.
Twitter a făcut mari eforturi să-şi păstreze baza de publicitate de la preluarea de către Musk a platformei, la sfârşitul anului trecut. Companiile şi-au retras cheltuielile pentru publicitatea pe platformă, în urma mişcării Twitter de a restabili conturile suspendate şi de a lansa o verificare a contului plătită, care a dus la uzurparea identităţii de către escroci.
Planurile Meta vin într-un moment în care cea mai mare platformă a sa, Facebook, are dificultăţi să atragă un public mai tânăr, în timp ce investiţiile sale uriaşe în metavers, o lume virtuală în care utilizatorii interacţionează şi lucrează, arată mici semne de a da roade, cel puţin pe termen scurt.
Aplicaţia sa de partajare a videoclipurilor, Instagram, se confruntă, de asemenea, cu o concurenţă acerbă, deoarece producătorii de conţinut sau influenţii de succes abandonează platforma pentru TikTok.