Pandemia de coronavirus este o realitate care ne-a oferit oportunitatea de a ne reconsidera viețile, atât din punct de vedere profesional, cât și din punct de vedere personal, în opinia Mayei Raicu, Marketing Manager, Nobila Casa, chestionată de MarketingManager.ro, în legătură cu impactul pandemiei de coronavirus asupra domeniului său. Principiul invocat: “ce nu te omoară te face mai puternic”.

”La nivel profesional, am luat lucrurile ca pe o provocare. Am profitat de experiențele anterioare și am adaptat strategiile, tonul comunicării și campaniile companiei (link https://www.nobilacasa.ro/blog/campanie-nobila-casa-2020-howtocare/), pentru a obține maximul care se putea din noua situație. Când comercializezi decorațiuni pentru casă, articole pentru gătit și servirea mesei, textile decorative/perdele și draperii ești oarecum avantajat, când toată lumea stă în căminul sau… nu de alta, dar mulți dintre noi am simțit nevoia de a ne redecora sau îmbunătăți cumva spațiul în care ne-am petrecut o perioadă TOT timpul. Pe de altă parte, când ai 19 magazine în malluri/centre comerciale și un singur shop online, ce nu a fost niciodată principalul tău focus, ești cu certitudine în fața unei mari provocări”, a povestit Maya Raicu, cu o experiență de peste zece ani în domeniul marketingului.

Aceasta a absolvit facultatea de Marketing și a bifat, pe lângă un master în Publicitate, și cursul de management al celor de CBC România. Întoarsă în țară de doi ani, de când activează ca marketing manager la Nobila Casa, aceasta a venit cu o perspectivă diferită, atât la nivel de strategie, cât și de brand.

Influencer marketing

”Marketingul prin influenceri și ads bulletproof au fost soluțiile de moment la care am apelat pe perioada de lockdown. Am analizat cât de bine am putut comportamentul utilizatorilor și prezența lor online, dorințele lor și nevoile diferite pe care fiecare dintre noi le-a avut în această situație total nouă. Am ajuns la concluzia că un pic mai mult focus pe online, pe calitatea produselor (despre care foarte mulți încă nu știau) și câteva recomandări pot fi cea mai bună variantă. Din acest motiv am realizat colaborări punctuale cu influenceri foarte mari, dintre care Alina Ceușan, Ruby, Laura Cosoi, Diana Ungureanu de la Masterchef, Diana Pup și lista poate continua.

La nivel personal (link: http://mayaraicu.com/despre-lockdown-liniste-si-pace/), m-am trezit închisă singură în casă, timp de aproape trei luni. Și deși întotdeauna am apreciat timpul petrecut eu cu mine, ca multora dintre noi, nu mi-a fost întocmai ușor”, a mai povestit Raicu.

Efectele schimbării

Chestionată în legătură cu modul în care a schimbat-o această experiență, a pandemiei, reprezentanta Nobila Casa a povestit: ”Când vine vorba despre strategie de brand, am fost de fiecare parte a baricadei.  Am văzut cum este ca o anumită strategie, despre care știi că nu se potrivește în țara/locația ta, îți este impusă de mai sus, și ce repercusiuni poate avea această impunere asupra unei companii. Am văzut și companii în care, de fapt, nu există nicio strategie și totul este o adaptare la realitățiile de moment, ce nu avea o țintă precisă sau obiective de atins.

Pentru că am fost nevoită sa creez o strategie care să se potrivească în șapte țări și să o adaptez în funcție de diferențele culturale ale fiecărei locații, cred că am devenit foarte deschisă. Iau de fiecare dată în considerare toate perspectivele care îmi sunt expuse, cer opinii managerilor de pe alte departamente și dezbat cu argumente fiecare fațetă a situației, astfel încât să pot estima rezultatele potențiale ale fiecărei acțiuni și să pot lua decizii sau să fac recomandări în conștință de cauză.”

Despre experiența internatională și decizia de a se reîntoarce în țară

Adaptarea la situații noi a venit și pe fondul unei îndelungate experiențe și a unor decizii, inclusiv a celei de a reveni în România: ”Consider că în viața profesională a fiecărui marketer vine un moment în care apare întrebarea: Ce impact au acțiunile tale asupra comunității?. Din răspunsul meu la această întrebare reiese atât motivul pentru care am ales să plec din țară, cât și motivul pentru care am decis să mă întorc. Activând în Cluj-Napoca, nu în Capitală, am trecut printr-o perioadă în care aveam senzația că brandurile care își permit un marketing puternic, nu sunt cele mai etice și/sau nu se potrivesc neapărat cu viziunea și gândirea mea. Acesta a fost motivul pentru care am acceptat să fac marketing pentru o multinațională ce avea locația principală în Belgia și o componentă bio/eco în activitate. Din același motiv am ales și Nobila Casa.”

Despre Nobila Casa

Nobila Casa este o afacere de familie autohtonă, din domeniul Home & Deco, ce a dezvoltat o rețea de magazine de decorațiuni interioare, la nivel național. Aceasta își desfășoară activitatea sub firma Mendola Pro SRL, ce face parte din grupul de firme Mendola Investment Group.

Brandul Nobila Casa a luat naștere în anul 1999, la Cluj-Napoca, fiind cunoscut mai degrabă la nivel de Transilvania, și a desfășurat o amplă campanie la aniversarea (link: https://www.nobilacasa.ro/blog/aniversare-20-de-ani-NobilaCasa/) a 20 de ani pe piața din România.

În 2020, lanțul magazinelor numără 19 locații, în 16 orașe: Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Târgu Mureș, Alba Iulia, Baia Mare, Bistrița, Zalău, Odorheiu Secuiesc, Miercurea Ciuc, Arad, Satu Mare și Sfântul Gheorghe, Deva și Oradea și un shop online, în plină expansiune.