332 de milione de euro. Piaţa de media din România a crescut cu 6% anul trecut, până la circa 332 de milione de euro, comparativ cu 2014, conform raportului Media Fact Book realizat de agenţia Initiative. De remarcat e faptul că valoarea pieței de publicitate rămâne net inferioară celei din 2008 (circa 550 milioane euro), de fapt e, încă, sub cât încasa doar televiziunea în 2008 (337 milioane euro). Televiziunea a a crescut cu 7%, la 212 milioane de euro, online-ul cu 12%, la 57 milioane de euro (48% Google și 8% Facebook), iar radioul cu 5%, până la 19 milioane de euro. În schimb, piața de OOH a stagnat la 28 milioane de euro, iar veniturile din print s-au redus cu 10%, la 16 milioane de euro. Initiative consideră că piaţa de media va atinge o valoare de 351 milioane de euro anul acesta, în urma unei noi creşteri de 6%, iar evoluția va fi similară celei din 2015.

1/10. Compania Casa Noastră, producătorul ferestrelor QFort, exportă 74% din producţia fabricii de lângă Craiova în pieţe din vestul Europei şi a ajuns numărul doi din piaţa ferestrelor din PVC în Italia la cinci ani de la intrarea pe această piaţă. “Suntem singurul produs românesc care a reuşit în vestul Europei. Acum cinci ani am mers la partenerii mei italieni şi le-am zis că vreau să devin lider pe piaţa lor. Acum suntem numărul doi pe piaţa de ferestre din PVC în Italia cu brandul QFort. O fereastră PVC din zece vândute acolo este cu brandul nostru“, a declarat Ştefan Cherciu, preşedintele companiei din Craiova, citat de Ziarul Financiar.

15%. Spaniolii de la Inditex, suedezii de la H&M şi olandezii de la C&A domină piaţa locală de modă, unde au făcut anul trecut afaceri de circa 2,3 miliarde de lei, respectiv peste jumătate de miliard de euro. Cei trei controlează astfel 15% din piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte, evaluată la 3,3 mld. euro anul trecut. Piaţa de îmbrăcăminte este do­minată clar de brandurile străine, care fac legea pe o piaţă de 2,3 mi­liarde de euro anual, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

9,5 milioane de dolari. Vila lui Michael Jackson din Las Vegas a fost scoasă la vânzare pentru nu mai puţin de 9,5 milioane de dolari. Cântăreţul nu a deţinut niciodată această proprietate, el locuind acolo cu chirie din 2007 până în 2009. Denumită “Thriller Villa”, proprietatea era ascunsă de ochiul publicului curios, se întinde pe 1.7 acri, iar casa propriu-zisă pe 7.400 de mp, are şapte dormitoare, 12 băi şi o capelă.

+35%. Producția de electricitate din România va crește cu 35% în următorii 9 ani, Transelectica anticipând, pentru perioada 2016-2025 o majorare puterii nete disponibile de 7.700 de MW, ca urmare a realizării unor proiecte de reabilitare și a instalării unor grupuri noi de producție.