Wizz Air a atins în iunie o cotă de piață de aproape 31% în România, depășind transportatorul național TAROM

wizzairWizz Air a ajuns, în iunie 2015, la o cotă de piață de aproape 31% în România, înaintea transportatorului național TAROM, care ocupă circa 22%, în condițiile în care operatorul maghiar a ajuns la un număr de 20 de milioane de pasageri pe care i-a transportat din și spre România în cei opt ani care au trecut de la lansarea operațiunilor locale, a anunțat purtătorul de cuvânt al companiei, Daniel de Carvalho.

În 2014, compania a transportat 3,9 milioane de pasageri din și spre România, cu 19,9% mai mult raportat la 2013.

Potrivit lui Daniel de Carvalho, la nivel național, Wizz Air a acaparat 30,85% din piață, urmat de TAROM, cu 21,79%, Blue Air, cu 11,60%, și “Alții”, cu 35,76%. La nivel de București, compania maghiară are 19,85%, fiind devansată de TAROM, cu 27,02%. Wizz Air este urmată de Blue Air, cu 10,91% din piață, și Ryan Air, cu 4,87%.

“Suntem de opt ani în România. Wizz Air este nr. 1, cu 20 de milioane de pasageri transportați până la sfârșitul lui iunie 2015, din momentul intrării pe piață, în 2007. Oferim zboruri directe în 15 țări, creând locuri de muncă în aviație pe piața locală, un turism atractiv și, de asemenea, vorbim în limba română. Dacă vă uitați la cota de piață, Wizz Air este pe locul I în țară, este în poziția a doua în București și este evident că zborurile domestice vor contribui la creșterea cotei de piață. Aeroportul din București are cel mai mare număr de rute – 38”, a spus reprezentantul companiei, cu prilejul unui întâlniri cu reprezentanții Bucharest Tourism Board.

Wizz Air oferă zboruri spre 15 țări de pe șapte aeroporturi din România, 38 de rute fiind conectate din București, iar 95 de rute la nivel național. Potrivit purtătorului de cuvânt, compania încearcă să crească incomingul în România, în special în București. “Orașul cu cel mai mare trafic de pasageri din rețeaua de transport Wizz Air din România este București și ne-am angajat să-l dezvoltăm ca destinație de vacanță și pentru afaceri. De aceea, am fi încântați să promovăm Bucureștiul turistic în țări precum Italia și Marea Britanie, în parteneriat cu Bucharest Tourism Board, odată ce vor putea să înceapă să implementeze proiectele curente”, a adăugat Daniel de Carvalho.

Wizz Air a transportat, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2015, peste 16,482 milioane de pasageri, cu 18% mai mulți față de anul anterior, a anunțat pe 14 aprilie compania. Capacitatea a crescut, în perioada menționată, cu 17%, la 19.012.680 locuri, gradul de încărcare fiind de 86,6%, față de 85,6% în anul precedent. Wizz Air, companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, operează o flotă de 55 de aeronave Airbus A320 de la 21 baze, pe 380 de rute care asigură legătura între 110 destinații din 37 de țări. AGERPRES