Volatilitatea din piaţa de capital a adus investitori noi la Bursă

Volatilitatea din piaţa de capital a adus investitori noi la Bursă, însă pentru a creşte numărul de investitori din piaţă este esenţial să fie sprijinite cât mai multe companii să se dezvolte pentru a deveni atractive, susţin specialiştii pieţei de capital. De asemenea, este vital pentru companii să diversifice sursele de finanţare şi să-şi stabilească o strategie clară care să le permită atingerea obiectivelor.

“Este foarte important să avem un dialog cu companiile şi să le familiarizăm cu mecanismele pieţei de capital pentru ca antreprenorii să înţeleagă pe deplin avantajele acesteia. Am văzut din ce în ce mai multe companii mici şi mijlocii care accesează piaţa de capital şi sper ca acest trend să continue. Prioritatea numărul unu a Bursei de Valori Bucureşti este dezvoltarea comunităţii locale de investitori astfel încât să avem o participare mult mai mare a populaţiei din România la piaţa de capital”, a menţionat Adrian Tănase, la evenimentul online “Atragerea de capital prin bursă şi drumul către reuşită”, organizat de Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) în parteneriat cu USH Pro Business.

La rândul său, Daniela Şerban, Preşedinte şi Co-fondator al ARIR, a subliniat că “avem companii cu potenţial în România, companii antreprenoriale care pot ajunge globale dacă au acces la surse de finanţare”. “Susţinem dezvoltare pieţei de capital şi cred ca extinderea comunităţii companiilor listate la bursă este esenţială pentru a îndeplini acest obiectiv. Companiile au nevoie să îşi diversifice sursele de finanţare şi oportunităţile pe care piaţa de capital le oferă sunt foarte mari. Avem companii cu potenţial în România, companii antreprenoriale care pot ajunge globale dacă au acces la surse de finanţare. Ele vor fi motorul care poate sprijini revenirea economiei”, a menţionat Daniela Şerban.

Totodată, Daniela Secară, Directorul General al BT Capital Partners, a precizat că “anul 2020 a fost unul diferit şi special”. “Ne-a ajutat foarte mult volatilitatea din piaţă, care a adus investitori noi, în ciuda momentelor de scădere ale bursei . Am remarcat un interes şi din partea investitorilor de retail care au intrat în piaţa de capital în număr mai mare. Ne aşteptăm ca în 2021 volatilitatea să continue în piaţă. Pentru companii este important să înceapă să facă un prim pas pentru a înţelege oportunităţile din piaţa de capital”, a spus Daniela Secară.

În acelaşi timp, Mihaela Stoica, Director General Intercapital Invest, consideră că “soluţia finanţării prin intermediul pieţei de capital trebuie să fie efectul unei întrebări pe care ne-o punem atunci când stabilim strategia de finanţare pentru companie.” “Un business în creştere este mereu în căutare de capital care poate fi atras fie din surse proprii, fie prin credit bancar sau prin intermediul pieţei de capital. Structura finanţării unei companii influenţează în mod direct performanţele sale economice şi financiare, iar diversificarea surselor de finanţare devine obligatorie atunci când compania încearcă să îşi dezvolte afacerile”, a adăugat Mihaela Stoica.

Pe de altă parte, Matei Dumitrescu, Vicepreşedinte TechAngels & Partener Roca X, consideră că “visul multora dintre start-up-uri este să se listeze la bursă.” “Start-up-urile au nevoie de cineva alături, de un mentor, care să îi ajute să treacă peste criză, să le valideze strategia şi să îi asiste cu obţinerea finanţării. Traseul unui start-up trebuie să urmeze mai multe runde de investiţie şi la fiecare etapă, start-up-ul trebuie să mai facă câte un pas pentru a demonstra că poate livra conform strategiei pe care şi-a asumat-o. Piaţa din România prezintă perspective foarte bune pentru că avem start-up-uri fondate de creiere foarte bine pregătite şi avem un potenţial foarte bun în IT”, a spus Matei Dumitrescu.

Totodată, Costin Lianu, Director General USH Pro Business, consideră că asistăm la un fenomen îngrijorător de scădere a numărului de IMM-uri în Romania şi este nevoie de comunicare, de discuţii, de implicare şi de politici publice totodată pentru a creşte numărul de antreprenori. “Am remarcat o reţinere a IMM-urilor în accesarea de fonduri de pe piaţa de capital şi în acceptarea riscurilor şi rigorilor pe care aceasta le impune, iar pentru a sparge acest zid este nevoie de o mai bună comunicare. Suntem preocupaţi de modul în care se pot finanţa companiile mici şi mijlocii şi totodată de digitalizarea companiilor româneşti. Asistăm la un fenomen îngrijorător de scădere a numărului de IMM-uri în Romania şi este nevoie de comunicare, de discuţii, de implicare şi de politici publice totodată pentru a creşte numărul de antreprenori”, a adăugat Costin Lianu. AGERPRES