Vizibilitatea profesională poate însemna uneori diferența dintre stagnare și avans în carieră, mai ales pe o piață a muncii din ce în ce mai competitivă. Chiar dacă adesea am fost învățați că dacă muncim din greu vom fi remarcați în cele din urmă, realitatea arată că este nevoie de o strategie complexă și susținută pentru a ne asigura și crește vizibilitatea la birou.
Studiile arată că angajații care lucrează cu prezență fizică la birou au parte, previzibil, de cel mai mare grad de vizibilitate profesională, însă un sondaj Joblist notează că și angajații care lucrează hibrid sau remote sunt preocupați de acest subiect – 38% dintre angajați au depus eforturi susținute pentru a rămâne vizibili în organizație chiar și atunci când au lucrat de acasă, iar 36% dintre angajații care lucrează doar de la distanță au strategii care să le asigure vizibilitatea.

Importanța vizibilității profesionale a început să fie din ce în ce mai discutată, mai ales odată ce lucrul în regim hibrid sau la distanță s-a popularizat. Cercetările efectuate despre acest subiect arată că există o tendință în organizații ca oamenii prezenți fizic la birou să fie tratați mai favorabil, așadar vizibilitatea în sensul ei propriu pare să conteze. Astfel, studiul 2023 Future of Working and Learning Report pentru Executive Networks arată că 71% dintre profesioniștii seniori din domeniul HR și 62% dintre liderii de organizații participanți la sondaj recunosc că angajații prezenți fizic la birou se bucură de „biasul proximității” – adică sunt tratați mai favorabil (voit sau nu) pentru că sunt fizic vizibili. Și Society for Human Resource Management (SHRM) a efectuat o cercetare care arată că 67% dintre managerii care au în subordine angajați care lucrează de la distanță recunosc că aceștia sunt mai„înlocuibili” decât cei care merg la birou.

 

Citește despre cele mai bune strategii de a-ți îmbunătăți vizibilitatea profesională în articolul publicat pe portalul Rețelei Medicale de Sănătate Regina Maria