Visa lansează în România o platformă integrată destinată întreprinderilor mici și mijlocii, prin care acestea pot accesa atât informații despre soluțiile de digitalizare disponibile pentru afacerile lor, cât și oferte speciale, cu scopul de a oferi ajutor pentru adaptarea la noua realitate economică, generată de impactul pandemic.

Prin accesarea platformei integrate www.visa.ro/marileafacerimici, deținătorii de afaceri mici și mijlocii au la dispoziție informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul online. Astfel, antreprenorii pot afla cum să creeze un website pentru afacerea lor, ce trebuie să facă pentru a-și putea vinde online produsele sau serviciile și cum să își promoveze afacerea pe internet astfel încât să atragă noi clienți. Platforma oferă și informații despre avantajele plăților digitale pentru comercianți și contribuția acestora la dezvoltarea afacerii în general, precum și detalii despre soluțiile de acceptare a plăților cu cardul în magazine și online.

Platforma pune la dispoziția IMM-urilor oferte Visa avantajoase și reduceri de până la 85% pentru optimizarea  afacerii lor, precum: oferte de conectivitate mobilă și de date sau opțiuni prietenoase pentru crearea unui website sau a unui magazine online în parteneriat cu Vodafone Romania; servicii de curierat prin Fan Courier; programe de e-learning, training, coaching și consultanță, atât pentru lideri, cât și pentru echipele lor prin Trend Consult; certificate digitale calificate pentru semnătură electronică și solutii de management a documentelor “EasyStream” în parteneriat cu Trans Sped; servicii medicale prin Rețeaua de sănătate REGINA MARIA; servicii de facturare și gestiune a stocurilor prin SmartBill; soluții de vânzare rapidă și administrarea afacerii prin Ebriza; soluții de optimizare a producției prin KFactory. Special pentru platformă, Google a pus la dispoziție un playbook în care antreprenorii vor găsi sfaturi pentru a-și dezvolta afacerea în mediul online, iar parteneri internaționali precum Canva, Shopify, Wix, Squarespace, WordPress, Facebook Blueprint, Sprout Social, Tailor Brands oferă soluții, discount-uri sau o perioadă limitată de testare gratuită pentru serviciile lor.

Impactul pandemiei asupra afacerilor mici și mijlocii este semnificativ, în special în turism, servicii și comertul cu amanuntul, dar unele companii au reușit să se adapteze la schimbările rapide din piață cu ajutorul solutiilor digitale. Însă tranziția la noile tehnologii nu este întotdeauna un proces usor. Inițiativa de a lansa o platformă care vine în ajutorul IMM-urilor din România face parte din strategia Visa la nivel global de a sprijini afacerile mici să dobândească competențe digitale, să adopte soluții de marketing și vânzări online și să beneficieze de avantajele plăților electronice. Revenirea economiei locale este corelată puternic cu evoluția afacerilor mici, de aceea ne propunem să cooperăm îndeaproape cu toți partenerii noștri și instituțiile competente pentru a susține economia în această perioadă plină de provocări”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Studiul Visa “Back to Business, 2020” arată că, la nivel global, proprietarii de afaceri mici estimează că perioada necesară pentru ca afacerea lor sa își revină pe deplin va fi cel puțin între 6 și 10 luni, iar 86% dintre aceștia sunt în general îngrijorați cu privire la evoluția din perioada următoare. Totodată, comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ pe fondul pandemiei și a accelerat adoptarea soluțiilor digitale. În acest moment, proprietarii afacerilor mici au ca prioritate adaptarea la un mediu aflat în continuă schimbare, însă mai puțin de jumătate din IMM-urile din Europa au capacitatea de a accepta plăți online.

Potrivit studiului Visa, opt din zece afaceri mici și mijlocii pe plan internațional au schimbat modul în care își desfășoară activitatea de business pentru a se adapta la noul context, accesând piața de comerț digital prin: vânzarea de produse și servicii online (43%), acceptarea plăților contactless (39%), publicitatea targetată pe rețelele de socializare (38%) și digitalizarea anumitor operațiuni, în special cele legate de încasarea plăților (30%).