Vești bune din Belgia: Călugării trapişti au reluat vânzările de bere după relaxarea restricţiilor

Călugării trapişti de la Mănăstirea Sfântul Sixtus din Westvleteren, Belgia, unde se produce una dintre cele mai renumite beri din lume, au reluat vânzările după o pauză de două luni, chiar dacă din cauza restricţiilor impuse de COVID-19 pot aproviziona, deocamdată, numai piaţa locală.
Mănăstirea Sfântul Sixtus din Westvleteren, care adăposteşte 19 călugări, a reluat joi seara vânzările online cu un lot de 6.000 de lăzi, iar livrările au început vineri. În mod cu totul excepţional, clienţi pot cumpăra câte trei lăzi de bere fiecare, în loc de două cum este de obicei.
Clienţii pot veni să îşi ridice berea cu autoturismul, dar li se cere să nu iasă din vehicul în timp ce stau la coadă pentru a ajunge la punctul de ridicare. Acolo, un muncitor echipat cu mască şi mănuşi le înmânează cele 24 de sticle de bere printr-o mică fantă într-un ecran de plastic. Plata trebuie să se facă electronic şi nu cu numerar.
Cererea nu este o problemă. Fratele Godfried spune că numai miercuri şi joi au fost create 5.000 de noi conturi online, ceea ce duce numărul total la 35.000. “Pentru moment imaginea este un pic distorsionată pentru că nu putem oferi decât pentru piaţa belgiană. Graniţele sunt închise, chiar dacă berea se bucură de un interes internaţional”, a declarat călugărul.
Mănăstirea Sfântul Sixtus produce berea sa Westvleteren începând din 1839, pe care o vinde şi publicului începând din 1878, însă producţia şi vânzarea sunt limitate pentru a se asigura că aceste activităţi nu dobândesc o prioritate faţă de viaţa monastică iar călugării nu câştigă mai mult decât au nevoie.
După cel de al doilea război mondial, călugării trapişti au decis să îşi vândă berea doar la porţile mănăstirii, însă traficul rutier pe străzile liniştite din localitate a început să se aglomereze după ce berea Westvleteren XII a fost declarată de site-urile de specialitate drept una din cele mai bune beri din lume.
În consecinţă, călugării au introdus în 2005 un sistem de rezervare prin telefon, pe care l-au înlocuit anul trecut cu comenzile pe Internet. Chiar şi aşa, clienţii pot aştepta timp de mai multe ore înainte de a putea face o comandă online. AGERPRES