Velar – noul model de avangardă din familia Range Rover

Cel de-al patrulea membru al familiei Range Rover, Velar, a fost prezentat în premieră la Londra, în cadrul unui eveniment exclusivist organizat la Design Museum. Avangardistul model a fost proiectat în cadrul centrelor de dezvoltare Jaguar- Land Rover din Marea Britanie și va fi construit la fabrica din Sollihul. Modelul va fi disponibil în România, spre vânzare, începând cu toamna anului 2017.

Range Rover Velar aduce un suflu nou de grație și eleganță în gama de modele Range Rover. Proiectat pentru a „umple spațiul” dintre modelele Range Rover Evoque și Range Rover Sport, Velar se remarcă prin lux, rafinament și capabilități în teren accidentat nemaiîntâlnite până acum în segmentul SUV-urilor de clasă medie.

Creat de la zero pe baza arhitecturii ușoare, din aluminiu, specifice Jaguar, Velar reprezintă un nou capitol în evoluția Range Rover. Tehnologia avansată se îmbină cu designul contemporan, farurile cu LED fiind cele mai înguste utilizate până acum pe un model de serie Land Rover. Mânerele escamotabile ale ușilor subliniază designul sculptural, simplu și elegant și contribuie la obținerea unui coeficient aerodinamic de numai 0,32 – devenind astfelcel mai aerodinamic Land Rover realizat până acum.

Noul sistem multimedia Touch Pro Duo este elementul cel mai spectaculos din interiorul modelului Range Rover Velar. Touch Pro Duo dispune de 2 ecrane tactile de înaltă definiție, cu diagonala de 10” fiecare, perfect integrate în spatele unor suprafețe caredevin vizibile doar în momentul în care sunt iluminate.

Range Rover Velar dispune de un sistem de tracțiune integrală sofisticat, suspensie pneumatică integrală, gardă la sol mare, de 251 mm (213 mm pentru suspensie cu arcuri elicoidale), adâncime maximă de traversare a vadului de 650 mm (600 mm pentru suspensie cu arcuri elicoidale) și de gama completă de tehnologii Land Rover pentru controlul tracțiunii, care include Terrain Response 2 și asistență la înaintarea în teren accidentat.

Performanțele și eficiența sunt asigurate de cele 6 motorizări diesel și pe benzină, alături de transmisia automată ZF cu 8 rapoarte și de sistemul de tracțiune integrală cu Intelligent Driveline Dynamics. Motoarele Ingenium, cu 4 cilindri, sunt disponibile în variantele de putere de 180 și respectiv 240 CP, în varianta diesel, 250 CP pe benzină și ulterior într-o versiune mai puternică, de 300 CP. Motorul V6 de 380 CP asigură accelerații și performanțe excelente în teren accidentat.