Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) pentru primele nouă luni ale acestui an arată că vânzările de vehicule comerciale au crescut până la 15.582 de unități. Asta înseamnă aproape 20% din vânzările totale de mașini noi din România. Subsegmentele pieței comercialelor ne arată însă o imagine mult mai clară din care reiese faptul că firmele – cumpărătorarele majoritare ale unor astfel de vehicule -, au avut nevoie în special de vehicule pentru transportul mărfurilor mai mari de 6 tone. Desigur, piața rămâne dominată din punctul de vedere al volumului de utilitarele mici, însă ritmul de creștere al acestui subsegment este mult mai redus decât cel al vehiculelor de peste 6 tone. Mai exact, statistica demonstrează că, din totalul de 15.852 de vehicule comerciale noi vândute, mai bine de 60% au fost utilitare mici, în timp ce 30,25% au fost camioane cu tonaj mare, de peste 16 tone.
Citiţi articolul integral pe capital.ro