Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Vasile Asandei, a vorbit în cadrul webinarului „Digitalizarea IMM-urilor” din 26 aprilie despre existența unor intrumente financiare, pe lângă Planului Național de Redresare și Reziliență, la care se va apela pentru finanțarea digitalizării. Aceste programe trebuie să fie corelate între ele astfel încât impactul să fie cel așteptat.

„La nivelul regiunii noastre și al celorlalte regiuni din țară, există niște structuri denumite digital innovation hub care au rolul de a conecta informații din zona de finanțare, de oportunități de finanțare, de cooperare și oferta de servicii digitale pe care le pot face companiile în regiune.a declarat Vasile Asandei. DIH-urile ( Digital Innovation Hub) sunt locul în care cei care au nevoie de informații pot accesa mai facil sursele de informații, soluțiile tehnice sunt la îndemâna celor care au nevoie de soluții tehnice, adică este locul în care se poate întâlni cererea cu oferta, în toate domeniile de interes.

În continuare, Vasile Asandei a discutat despre importanța implementării acestei ramuri digitale și antreprenoriale și în educație: „Ar trebui un mecanism prin care unitățile de învățământ, atât din zona preuniversitară cât și din zona universitară, să pună un accent mai mare pe zona digitală și antreprenorială. Doar având o viziune coerentă, un mecanism foarte închegat în care exită cooperare și există instrumente care ajută învățarea, putem ajunge să avem o societate informațională dezvoltată și în final să avem IMM-uri digitalizate”, a adăugat Directorul General ADR Nord-Est.

„A realiza un proiect finanțat prin Programul Operațional Regional sau prin programe europene este complicat, dar câștigul este semnificativ. Pe lângă bani, experiența de învățare și cunoștințele acumulate sunt foarte prețioase. Este foarte important să fii informat; sunt multiple oportunități de finanțare și de învățare.”, a concluzionat Vasile Asandei, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est.

Webinar marca CLCC

Dezbaterea moderată de Constantin Rudniţchi, Director Executiv CLCC, a avut ca subiecte de discuție: principalele avantaje și provocări pe care le presupune procesul transformării digitale pentru sectorul privat, cum își restructurează companiile mijloacele și strategiile de lucru datorită digitalizării, pentru a obține mai multe beneficii, precum și oportunitățile de sprijin pentru IMM-uri, în contextul pandemic.

Evenimentul a fost organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale, promovarea concurenței loiale, a imaginii constructorilor și rolului lor în societate.