În perioada iulie 2022 – iunie 2023, românii au achiziționat 10,8 milioane cutii de dermatocosmetice, potrivit studiului Cegedim Customer Information, în timp ce în primele șase luni ale anului 2023 consumul a urcat la 5,5 milioane de cutii, în creștere cu 19,1% faţă de aceeași perioadă a anului 2022.
Valoarea produselor dermatocosmetice consumate în perioada iulie 2022 – iunie 2023 a fost de 600,2 milioane lei (121,8 milioane euro), la nivel de preţ cu amănuntul. De la începutul anului, consumul a totalizat 323,4 milioane lei, cu 31,2% mai mult față de perioada de referință. Piața a fost dominată în valoare de produsele pentru îngrijirea feței care au deținut 40,2%, de cele pentru îngrijirea corpului (20,1%) și de cele pentru păr (18,0%). Primele trei segmente au generat aprox. 78% din valoarea acestei piețe.
“Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice este realizat printr-o metodă cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din numărul de farmacii publice din România, fără grupul Farmacia Tei. Datele includ și o parte semnificativă din achizițiile online”, se arată în analiza Cegedim.
În prima jumătate a lui 2023, pe principalele segmente, ratele de creştere în volum au fost de 24,7% pentru produsele de îngrijire a feței, 21,7% pentru produsele destinate îngrijirii corpului și de 23% pentru cele destinate îngrijirii părului. Produsele pentru protecție solară au crescut cu 18%, cele pentru categoria Baby Care cu 4,4%, deodorantele cu 16,8%, iar produsele din categoria Make-up au scăzut cu 8,6%.
Potrivit analizei Cegedim, farmaciile din Zona București-Ilfov generează aprox. 38-39% din consumul de produse dermatocosmetice la nivel național, atât în volum cât și în valoare. În această zonă, consumul de produse dermatocosmetice a crescut semnificativ în ultimele șase luni, cu 27,4% în volum și cu 39,3% în valoare.
Top 10 corporații în volum
În volume, componența principalelor zece corporaţii în ultimele 12 luni, se prezintă astfel: pe primul loc se situează compania L’Oreal (cu brandurile Vichy, La Roche Posay și Cerave) cu 3,25 mil. unități, urmată de Pierre Fabre (cu principalele branduri Avene, Ducray, Klorane și A-Derma) cu vânzări de 1,46 mil. unități și de compania Naos Skin Care (cu brandurile Bioderma și Insitut Esthederm) cu 1,17 mil. unități. În topul primilor 10 competitori se regăsesc și brandurile românești Farmec cu 394 mii unități (locul 6) și Ivatherm cu 230 mii unități (locul 10).
Top 10 corporații în valoare
În valoare, primii zece jucători sunt din ultimele 12 luni L’Oreal cu 237,6 mil. lei, urmată de Pierre Fabre cu 92,7 mil. lei și de Naos Skin Care cu 78,9 mil. lei. În acest clasament, Ivatherm urcă pe locul 6 cu 16 milioane lei, iar Farmec pe 7 cu 13,9 milioane lei.