Grupul auto francez Renault a început anul 2023 în forţă, cu o creştere a veniturilor de 30% în primul trimestru, graţie unui avans de două cifre a numărului de automobile livrate precum şi preţurilor mai mari.

În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.

În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului. În primele trei luni ale acestui an, în Europa, Dacia Sandero a ocupat primul loc la vânzările de retail, iar Dacia Duster a rămas pe podiumul SUV-urilor vândute clienţilor de retail. Tot în primul trimestru au fost comercializate 14.500 de automobile electrice Dacia Spring şi acest model a primit 110.000 de comenzi în Europa de la lansare.

În total, marca Dacia a vândut 171.789 de automobile în primele trei luni ale acestui an, în creştere cu 34,3% faţă de 127.959 de unităţi în perioada similară a anului trecut.

“Grupul Renault îşi continuă politica comercială orientată pe valoare, prin optimizarea politicii de preţ şi a discounturilor comerciale, şi concentrarea pe cele mai profitabile canale. De asemenea, profită de pe urma primelor succese ale noii linii reînnoite cu Arkana, Megane E-TECH Electric şi Austral pentru marca Renault şi Dacia Jogger”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton. AGERPRES