Vânzările Auto Italia au crescut cu 38% în 2015

auto italiaAuto Italia, importatorul mărcilor Jeep, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati şi Abarth, a încheiat anul 2015 cu un total de 4.449 unităţi livrate, în creştere cu 38% faţă de 2014. În 2015, cota de piaţă Auto Italia a crescut de la 3,41% la 3,94%.

“La atingerea rezultatelor spectaculoase ale Auto Italia a contribuit şi performanţa realizată de reţeaua de distribuitori independenţi, ale căror vânzări s-au apreciat cu 58%. Mărcile Jeep, FIAT şi Maserati au înregistrat cifre care le poziţionează în Top 10 creşteri pe piaţa auto din România”, se arată într-un comunicat remis presei.

Jeep a avut în România una dintre cele mai importante creşteri din Top 10 şi înregistrează, totodată, cea mai mare creştere din portofoliul Auto Italia, de 62,1%. Grand Cherokee rămâne modelul din gamă cel mai dorit de români, urmat îndeaproape de proaspătul lansat Jeep Renegade, cel mai performant SUV de clasă mică. Deşi abia lansat, Jeep Renegade reprezintă principalul pilon de vânzare din regiunea EMEA, 49,8% din volumele de vânzări fiind realizate de SUV-ul compact.

Marca Fiat a reintrat în Top 10 vânzări autoturisme în România, cu 2.586 unităţi comercializate în 2015. Fiat 500L şi-a întărit prima poziţie în segmentul MPV/ Monovolum 0, cu o creştere de 151,7% faţă de anul anterior, în timp ce Fiat 500 rămâne liderul absolut al clasei mici, cu 923 unităţi livrate în segmentul A, în creştere cu 25,8%.

Vânzările de vehicule comerciale uşoare Fiat s-au apreciat cu 35,5% faţă de 2014, iar Ducato rămâne cel mai bine vândut autovehicul din gamă, generând peste 80% din vânzările mărcii Fiat Professional în România. Cota de piaţă pentru Fiat Professional în România este în creştere, de la 8,60% în 2014 la 9,62% în 2015.

Maserati a vândut anul trecut în România de două ori mai multe modele Ghibli, ajungând la un contingent de 15 unităţi, dintre care 12 dotate cu propulsor diesel de 3 litri şi 275 CP. În total, în România au fost comercializate 19 unităţi Maserati Ghibli şi Quattroporte, marca italiană înregistrând o creştere de 36%. Marca din Modena se pregăteşte de lansarea primului SUV din gamă. Acesta va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie. Noul Levante va fi comercializat şi în România, începând cu al doilea trimestru al acestui an.