Valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut la 1,4 miliarde euro, în 2015

comert onlineValoarea totală a retail-ului online autohton a crescut, în 2015, cu 27,2% față de anul anterior, la peste 1,4 miliarde euro, se arată într-un comunicat al GPeC.

“Unele companii din domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde euro. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet (din România n.r.), 6,7 milioane au făcut cumpărături online (cel puțin o dată n.r.). Majoritatea preferă să folosească încă desktop-ul atunci când cumpără online, dar Mobile-ul a crescut spectaculos în 2015. Astfel, în ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile”, se arată în document.

Astfel, anul trecut 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000 prin intermediul unei aplicații mobile.

“Cumpărătorii online români preferă în continuare și într-o majoritate covârșitoare de aproximativ 90% să plătească ramburs (în numerar, la livrarea produselor). Deși procentele au mai crescut ușor, doar 6-7% sunt plăți online prin card și 3-4% plăți prin alte metode decât numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plăți prin sms etc. Numărul magazinelor online care înregistrează activitate comercială constantă a rămas în 2015 la același nivel cu anul 2014, respectiv aproximativ 5.000 de magazine online. Potrivit cercetărilor GPeC există, însă, peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcție de ‘adaugă în coș’, așadar teoretic numărul de website-uri de comerț electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea generează trafic suficient de important și constant în timp, în așa fel încât să poată fi luate în calcul”, se mai arată în document.

Potrivit acestuia, se estimează că din cele 5.000 de magazine online active în peisajul e-commerce românesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii și mari, adică depășesc cel puțin pragul de un milion de euro cifră de afaceri anuală. AGERPRES