UNTRR acuză companiile autorizate de ASF să vândă polițe RCA că au mărit prețurile cu 300%, deși daunalitatea anuală este de 27%

camionUniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră sectorul RCA din România unul în care concurența este substanțial restrânsă, iar cele numai nouă companii de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pe această piață au mărit prețurile cu 300% anual, deși daunalitatea anuală este de 27%.

Potrivit unui comunicat de presă al transportatorilor rutieri, UNTRR a sesizat președintele României, Guvernul României, Ministerul Finanțelor Publice, ASF, Consiliul Concurenței și a informat Ministerul Transporturilor cu privire la colapsul iminent al pieței asigurărilor RCA, solicitând, totodată, instituirea controlului prețurilor

“În ultimul an, primele RCA au crescut cu peste 300% în industria transporturilor rutiere. Această creștere și perspectiva de continuare a creșterii în același ritm nu este justificată de nivelul de daunalitate RCA, de 27% peste primele încasate. Dacă în anul 2012, costul mediu cu o asigurare RCA era pentru un autovehicul de transport mărfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internaționale, de 1.200 lei, în 2014 a ajuns la 4.000 de lei, în 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne așteptăm să atingă nivelul minim de 60.000 de lei, iar în maximum 5 ani să depășească valoarea celor mai scumpe autovehicule noi — peste 96.000 euro”, notează reprezentanții UNTRR.

Conform datelor oficiale, în industria transporturilor rutiere din România sunt implicate peste 33.000 firme de transport mărfuri și persoane, care operează aproape 200.000 de autovehicule licențiate de transport marfă de peste 3,5 tone și de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de oameni.

“La 1 ianuarie 2016 aplicarea directivei Solvency II și situația din piața românească RCA, după falimentul Astra Asigurări, creștere de la 1% la 5% a contribuției către Fondul de Garantare, vor conduce la o nouă majorare a prețurilor RCA, care nu mai poate fi acceptată! Guvernul nu trebuie să aștepte producerea unei catastrofe, ci trebuie să intervină pentru limitarea valorilor asigurărilor RCA/carte verde la maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de mărfuri și persoane care fac transporturi rutiere internaționale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local și la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme. Consiliul Concurentei nu poate avea opinii decât legate de o piață liberă, ar fi bine să se preocupe să fie și funcțională. Când piața liberă nu mai funcționează, solicităm măsuri proactive și nu reactive! Solicităm corecții înainte să fie prea târziu!”, atenționează Uniunea Transportatorilor Rutieri din România. AGERPRES