În ciuda contextului pandemic care a afectat majoritatea industriilor în 2020, Uniprest Instal, distribuitor de sisteme de instalații de încălzire și HVAC, își propune pentru acest an să atingă o cifră de afaceri la 37 mil. euro și să-și consolideze poziția pe piață, prin extinderea gamei de produse și îmbunătățirea segmentului de client-service.

Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de peste 33 mil. euro, iar în primul trimestru al acestui an s-a înregistrat o creștere de 19%  comparativ cu primul trimestru din 2020. Aceste rezultate se datorează faptului că zona de construcții și lucrări de instalații și-a revenit după perioada de restricții, din mai – iunie 2020, iar acum se află pe un trend ascendent.

”Și acest an va fi unul cu multe provocări pentru că vedem unele tendințe care schimbă lucrurile. Pe de o parte, există finanțare pentru investiții. Majoritatea domeniilor, în afară de HORECA, a avut o recuperare rapidă în a doua jumătate a anului trecut, existând cerere de locuințe noi, chiar și de spații de depozitare și de producție. Pe de altă parte, a ajuns pe piață un efect al pandemiei care s-a simțit încă din ultimul trimestru al anului trecut. Este vorba despre lipsa de materii prime, în principal de oțel, cupru, dar și de derivate din petrol, care duc implicit la creșteri de preț la toate categoriile de produse. Dacă anul trecut temerea cea mai mare era scăderea cererii, anul acesta provocarea este ca oferta să țină pasul cu cererea”, declară Enikő Peter, Managing Director, Uniprest Instal.

De asemenea, un alt obiectiv al companiei este acela de a-și consolida poziția la nivel regional, pe piețele unde au intrat recent, dar și pe cele în care sunt deja prezenți de mai muți ani. ”Pentru acest an, eforturile noastre se concentrează și pe consolidarea poziției pe piața locală, cum ar fi cea din Moldova, unde anul trecut am deschis un nou depozit, dar și pe celelalte puncte de lucru pe care le avem în restul țării. Astfel, vom fi mai aproape de partenerii noștri în provocările pe care le întâmpină”, mai spune Enikő Peter.

Totodată, Uniprest Instal se axează în acest an pe diversificarea gamei de produse cu două branduri distribuite în exclusivitate în România: Remeha – centrale în condensație și Comisa – fitinguri multistrat în presare.