”În peisajul de afaceri ultra-competitiv și rapid de astăzi, unele persoane caută în mod constant modalități de a-și îmbunătăți competențele profesionale și de a-și propulsa cariera spre noi culmi. Masteratul în Administrarea Afacerilor (MBA) a rămâne în continuare o alegere populară și firească pentru acești profesioniști ambițioși care doresc să obțină un avantaj competitiv pe piața muncii sau în afaceri”, declară în deschiderea interviului, Lect. Univ. Dr. Sorin Anagnoste, membru al corpului profesoral – Bucharest Business School (BBS) și prodecan în cadrul Facultății Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) .
În continuare, Lect. Univ. Dr. Sorin Anagnoste, prezintă cele cinci motive cheie pentru care cineva ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a urma un MBA în cadrul Bucharest Business School (BBS), Academia de Studii Economice din București:
- Conținut curatoriat
Unul dintre principalele avantaje ale urmării unui MBA este accesul la conținut curatoriat, sprijinit de cele mai relevante articole academice și studii de caz. Programele de MBA sunt concepute pentru a le oferi studenților o înțelegere cuprinzătoare și bine închegată a diferitelor modele și discipline de afaceri (e.g. impactul tranziției la mașinile electrice, evoluția pieței de modă din categora ultra-fast-fashion, platforme noi precum TEMU, etc).
Prin intermediul unor programe de studii atent elaborate, participanții sunt expuși la cele mai recente tendințe din industrie, la cele mai bune practici și la studii de caz care le permit să dezvolte o bază solidă de cunoștințe. Curriculumul este anual actualizat pentru a reflecta natura dinamică a lumii afacerilor, asigurându-se că studenții sunt echipați cu informații relevante și actualizate.
- Oportunități de networking
Un alt motiv convingător pentru a urma un MBA în cadrul școlii de afaceri Bucharest Business School este reprezentat de oportunitățile extinse de networking pe care le oferă. Școlile de afaceri atrag o cohortă diversă de persoane talentate din diferite industrii, culturi și medii. Acest amestec divers favorizează un mediu în care participanții se pot angaja în discuții semnificative, pot colabora la proiecte și pot construi legături de durată. Crearea de rețele cu colegii de clasă, absolvenții, membrii facultății și invitații din mediul de business oferă acces la o gamă largă de perspective, experiențe și potențiali viitori parteneri de afaceri.
Aceste conexiuni pot fi de neprețuit pentru dezvoltarea carierei, oportunități de angajare și inițiative antreprenoriale.
- Înțelegere contextuală
Un program de MBA merge dincolo de simpla transmitere de cunoștințe; acesta îi ajută pe studenți să dezvolte o înțelegere contextuală mai profundă a lumii afacerilor. Prin studii de caz, simulări din lumea reală și învățare prin experiență, studenții MBA sunt expuși la scenarii de afaceri complexe care necesită gândire critică și abilități de rezolvare a problemelor. Această expunere le permite studenților să analizeze situațiile din mai multe perspective, să ia în considerare implicațiile deciziilor lor și să dezvolte o mentalitate strategică.
Capacitatea de a înțelege contextul mai larg în care funcționează întreprinderile este crucială pentru a lua decizii informate și eficiente în economia globală interconectată de astăzi. Completările partipanților din propria experiență este mare plus care completează întreaga experiență de învățare.
- Acoperire cuprinzătoare a conținutului
Acoperirea cuprinzătoare a conținutului oferită în programele MBA din Bucharest Business School este un alt motiv convingător pentru a urma această diplomă. Programele de MBA cuprind o gamă largă de discipline de afaceri, inclusiv finanțe, marketing, operațiuni, strategie, leadership și antreprenoriat pe care niciun candidat nu le stăpânește/înțelege complet.
Această densitate a cunoștințelor îi ajută pe absolvenți să aibă înțelegere holistică a modului în care diferitele aspecte ale unei afaceri se interconectează și se influențează reciproc. Un astfel de set de abilități bine conturate le sporește versatilitatea și îi face să fie atuuri valoroase în orice cadru organizațional (inclusiv antreprenorial).
- Comunitate vibrantă – Alumni
În cele din urmă, sentimentul de comunitate pe care îl promovează programele MBA reprezintă un avantaj semnificativ. Natura colaborativă și interactivă a acestor programe încurajează studenții să învețe unii de la alții, să pună în discuție idei și să colaboreze la proiecte.
Diversitatea din cadrul cohortei îmbogățește experiența de învățare și expune studenții la diferite perspective și nuanțe culturale. În plus, școlile de afaceri oferă adesea o serie de activități extracurriculare, cluburi și evenimente de networking care le permit studenților să se angajeze cu persoane cu aceleași vederi și să stabilească legături pe tot parcursul vieții, fie într-un cadru organizat (ie. întâlnirile comunității de Alumni), dar și într-un cadru informal.
”Urmarea unui MBA în cadrul Bucharest Business School oferă numeroase avantaje pentru persoanele care doresc să se dezvolte profesional și să avanseze în carieră. Evident, pe lângă efortul financiar este și efortul intelectual la care un student MBA este expus. Și nu tocmai în cele mai simple condiții, ci în weekend și în alte momente ale zilei, în funcție de termene și proiecte”, explică Lect. Univ. Dr. Sorin Anagnoste.
”Până la urmă dacă ar fi ușor toată lumea ar urma un MBA, dar vedem că nu se întâmplă acest lucru. Cei care iau calea unui MBA au reușit în proporție de 50% ceea ce și-au propus. Cel mai greu lucru este să începi”, conchide Lect. Univ. Dr. Sorin Anagnoste.
Bucharest Business School, din cadrul Academiei de Studii Economice din București, a fost înființată în 2014 și are două programe internaționale de MBA: programul Româno – Francez INDE MBA și programul Executive MBA Româno-Canadian.