Cu investiţii de 170.000 de euro şi opt angajaţi, Alin Laslo, noul proprietar al mărcii de săpun Cheia a ajuns în patru ani să exporte în opt ţări europene, iar acum se pregăteşte intens pentru Australia.
„Suntem cu 11 ani mai bătrâni ca brandul Dracula şi suntem din Transilvania”, spune Alin Laslo făcând referire la istoria de 131 de ani a brandului Cheia şi la potenţialul acestui brand. În 6 martie 1886, industriaşul L. Braustein lansa la Galaţi producţia săpunului Cheia, care în 1906 avea deja 60 angajaţi şi o producţie de 1.200.000 kg săpun. „Tehnologia tradiţională manufacturieră, la o jumatate de secol de la lansare, în timpul celui de-al doilea razboi mondial, atrăgea aprecierea ofiţerilor germani care îl asociau cu săpunurile franţuzeşti, superior calitativ săpunurilor germane”, povesteşte noul site al săpunului, care, după naţionalizarea din 1948, avea să devină sinonim cu comunismul.
După revoluţia din 1989, istoria săpunului Cheia nu a mai avut nimic spectaculos, fabrica fiind vândută la fier vechi. În noiembrie 2010, statul român a pierdut protecţia pe marcă, fapt care l-a determinat pe Alin Lazlo să facă toate demersurile necesare pentru a cumpăra numele. Doi ani mai târziu, în 2012, a început producţia de săpunuri Cheia pe principiul hand made şi total natural.
Citiţi articolul integral pe economica.net