Prima sesiune a conferinței MAGNETICO de la Craiova a prilejuit intervenția unui invitat special: Ty Jernstedt, Founder, Remix Coaching. „Ce este Experiența Angajatului și de ce este important sentimentul de apartenență? De ce este esențială această intersecție pentru afacerea voastră? Studiile au arătat că acele companii care investesc în Experiența Angajatului sunt de patru ori mai profitabile decât cele care nu o fac. Companiile care sunt în top 25% în ceea ce privește experiența angajaților raportează un profit de aproape 3 ori mai mare decât cele din cvartalul inferior, și un profit de peste două ori mai mare”, a explicat acesta.

„Este crucial ca experiența angajatului în organizație să fie una foarte bună. Este mai mult decât o componentă «nice to have» – este esențială, pentru că poate aduce niște rezultate bune business-ului. Atunci când angajații au un sentiment de apartenență, ei sunt mai productivi, mai motivați, mai implicați și de aproape patru ori mai predispuși să performeze la nivel maxim. Dorim ca angajații noștri să performeze la cel mai înalt nivel, să aibă un impact în ceea ce fac. 73% dintre angajați spun că este elementar pentru ei să simtă că aparțin în organizație , iar asta joacă un rol important mai ales pentru generațiile mai tinere. Dacă nu simt acea legătură cu echipa în care lucrează, ei vor părăsi compania și se vor alătura fenomenului «Marii Demisii» pe care am văzut-o în întreaga lume”.

„Experiența Angajatului nu este o strategie de rebranding a HR-ului. Este  mai mult decât creșterea engagementului în rândul angajaților. Așadar, ce este această Experiență a Angajatului? Tot ceea ce un angajat învață, tot ce face, ce vede și simte în fiecare etapă a ciclului angajatului în companie. În centrul Experienței Angajatului ar trebui să se afle organizația voastră. Aceasta ține de valorile organizației, de scopul pe care îl aveți – totul trebuie să fie riguros încorporat și este esențial să fiți cu ochii pe tot ce presupune”, a mai declarat Ty Jernstedt.

La rândul său, Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, a vorbit în cadrul primei ediții Magnetico organizată la Craiova despre maximizarea satisfacției angajaților prin personalizare și folosind tehnologia. „Sunt în fața dumneavoastră să vă prezint o nouă perspectivă și o nouă experiență a candidatului devenit angajat, prin tool-urile de resurse umane care ne fac viața mai colorată.  Un aspect important în zona de recrutare este dat, în ultima vreme, de implicarea departamentului de marketing. Este important să implicăm aceste departamente, mai ales în era tehnologiei. 72% din candidații care au un feedback negativ în urma procesului de recrutare îl share-uiesc în mediul online, care este la fel de important ca mediul offline”.

„Aș dori să vă povestesc despre o nouă experiență a candidatului devenit angajat. Printr-un modul de recrutare și selecție eu, ca departament de HR, am posibilitatea să îmi definesc un proiect în interiorul aplicației, să îl public cu un singur click către site-urile de profil. Am posibilitatea să îmi definesc etapele de recrutare și să îmi implic colegii, managerii pentru care inițiez procesul de recrutare. Ce se întâmplă cu experiența candidatului? Vede anunțurile pe site-urile de recrutare, are butonul prin care aplică și, în mod automat, utilizatorii de soluție pot colecta în timp real CV-ul din surse multiple dar, mai departe, candidatul are posibilitatea să primească acces într-o zonă de «Guest». Toată interacțiunea, începând din momentul recrutării, dintre candidat, recrutor și manager se face prin intermediul soluției software. Eu, în calitate de candidat, pot vedea în ce etapă mă aflu, am posibilitatea să parcurg anumite chestionare, teste tehnice, iar mai departe procesul continuă. În urma depășirii tuturor etapelor, candidatul își poate încărca în aplicație toate documentele de angajare”, a conchis Aurelian Chitez.

Aproximativ 100 de specialiști de HR și employer branding au participat, pe 26 aprilie 2023, la prima ediție MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Craiova. Conferința s-a desfășurat în format hibrid și a reunit 14 experți români și internaționali. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

Platformele Oameni și Companii – EventsOnline.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.