sibiu_searaPiaţa de turism din România este în continuă dezvoltare, iar interesul turiştilor români şi străini pentru destinaţii din ţară a crescut în anul 2015. Încet, dar sigur, turismul de leisure câştigă teren în marile oraşe ale României (Bucureşti, Sibiu, Constanţa), cu un ritm de creştere mai mare decât turismul de afaceri, conform analizei reţelei hoteliere Ibis România, membră a grupului Accor.

Chiar dacă marea majoritate a turiştilor lanţului hotelier Ibis in România este concentrată pe zona de business, oficialii companiei hoteliere cred că segmentul de turism de odihnă şi agrement a cunoscut un trend ascendent în 2015. Cu peste jumătate dintre clienţi de naţionalitate română, trei sferturi dintre turiştii care au călcat pragul hotelurilor Ibis au călătorit în interes de afaceri, iar un sfert dintre aceştia în vacanţă.

Evenimentele din marile oraşe au atras cei mai mulţi vizitatori în segmentul de leisure, în top situându-se mini-vacanţe tip city break de Crăciun la Sibiu, city break-uri la Bucureşti cu ocazia concertelor susţinute de Robbie Williams şi Andre Rieu, weekendul de 1 mai la Constanţa şi pachetele de cazare cu ocazia Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu.

În topul evenimentelor de business la Ibis au fost şi în 2015 training-urile, conferinţele organizate în proiectele cu fonduri UE şi diverse şedinţe interne ale companiilor. Pe lângă acestea, noi tipuri de evenimente speciale au intrat pe un curs ascendent, și anume conferinţele de parenting (la Constanța), târgurile specializate de joburi (la Bucureşti și Sibiu), precum şi audiţii de pre-selecție pentru show-uri de televiziune.

„În 2016, va continua sa crească numărul de turiști de leisure, segment în care Ibis pregătește deja pachete de cazare cu ocazia evenimentelor culturale și sportive și a sărbătorilor tradiționale, în toate orașele în care suntem prezenți cu hoteluri în România (București, Constanța și Sibiu)”, spune Ioan David, director delegat al Ibis în România.