Turcia a ieșit din topul celor mai vândute destinații la Târgul de Turism al României

Mii de români au luat, de joi până duminică, startul în cursa pentru vacanțe cu reduceri de până la 50%, iar aleile de la Romexpo, locul în care s-a desfășurat Târgul de Turism al României (TTR), s-au animat cu mult înainte de ora oficială de deschidere. Reprezentanții industriei de hospitality apreciază că până la închiderea ediției numărul vizitatorilor a trecur de 200.000.

Peste 250 de agenții de turism și tour-operatori din 14 țări (Austria, Bulgaria, Egipt, Croația, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, România, Turcia și Ungaria) au încercat să atragă cât mai mulți cumpărători în standurile lor, oferind prețuri cu reduceri speciale pentru vacanțe exotice, croaziere de lux, sejururi pe litoralul românesc și în Delta Dunării, mini-vacanțe de Paște, 1 Mai, pachete city break și chartere pentru destinații din Spania, Turcia și Grecia. Majoritatea agențiilor de turism au oferit, pe durata târgului, reduceri suplimentare față de cele de early booking, de 5-10%, reduceri care vor fi valabile inclusiv luni, în agențiile de turism.

“Românii își rezervă tot mai din timp vacanțele, avem din ce în ce mai multe rezervări early booking în ultimii ani. Ca urmare, ianuarie și februarie au devenit luni de vârf ale vânzărilor de vacanțe, impulsionate de discounturile consistente, de până la 45% și de posibilitatea de a alege dintre cele mai bune oferte existente pe piață. Avem o creștere de peste 30% a vânzărilor în perioada de early booking față de anul trecut. Sunt multe hoteluri din destinații interne și externe care deja sunt în stop sale pentru perioadele de vârf de sezon (20 iunie-10 iulie și 20 august-10 septembrie)”, spune Cosmin Marinof, director național de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines.

Mai mult de jumătate dintre cei care ajung la târgul de turism al României vor chilipiruri, vacanțe de vară cu avionul în străinătate pentru șapte nopți, care să se încadreze în tarife sub 300 de euro de persoană, adică mai mici cu până la 50% decât în mod curent, spun reprezentanții Christian Tours. Ceilalți sunt fie seniori, care caută circuite cu autocarul în Europa sau pelerinaje, fie turiști care vin, efectiv, doar pentru a compara prețurile.

“Din experiența ultimilor ani am constatat că cei care obișnuiesc să viziteze târgurile de turism sunt mari amatori de oferte speciale și chilipiruri, încercând să cumpere, cu această ocazie, vacanțe reduse cu până la 50%. Așa se explică, an de an, aglomerația de la stand. Noi știm ce caută de regulă turiștii și venim în întâmpinarea acestora cu oferte speciale de acest tip. Ca o noutate a acestui început de an, observăm o creștere a apetitului românilor pentru destinații din Spania — Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava”, spune Marius Pandel, CEO Christian Tour. Cu toate acestea, cea mai cumpărată destinație este, și în acest an, România, conform celor de la TUI TravelCenter.

Turismul românesc poate depăși anul acesta destinațiile “la modă” precum Bulgaria și Grecia, fiind cu siguranță anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la același nivel, chiar și superior, față de țările vecine rivale în ale turismului.

“După sezonul turistic 2016, în care România a înregistrat cel mai mare număr de turiști din ultimii 10 ani, atingând cifra de 4,8 milioane de turiști, anul acesta se anunță unul cu foarte multe noutăți la nivel de confort, dar și de transport către stațiuni turistice, prin lansarea unor curse charter, în special către litoralul românesc”, potrivit lui Adrian Voican, managerul agenției de turism Bibi Touring. Acesta a precizat că prețul mediu per persoana este de 750 lei per sejur. Două treimi din vânzările pe early booking sunt pentru familii cu copii.

Pentru cei care își duc copiii mici pentru prima dată într-o vacanță, Lucia Morariu, CEO Eximtur, recomandă stațiunile românești, cu atât mai mult cu cât serviciile all inclusive de pe litoralul nostru s-au îmbunătățit mult, la fel ca și programele de animație. De altfel, compania oferă la standul său un catalog special cu “Orașe în România”, în care recomandă hoteluri pentru evenimente personale sau ale companiilor. Tot de aici se mai pot cumpăra bilete de avion pentru zborurile interne spre Constanța din București, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara. Cei interesați, pot consulta un catalog dedicat litoralului românesc în care sunt trecute separat hotelurile cu all inclusive.

În ceea ce privește destinațiile externe, Grecia, Spania și Bulgaria înregistrează cele mai mari vânzări pe early booking. Egiptul a revenit în oferta turoperatorilor importanți, iar românii au umplut deja multe chartere pentru vacanța de Paște. “Reluăm vacanțele în Egipt, la Skarm El sheik, din aprilie, după aproape doi ani de întrerupere. De altfel, charterul organizat de Paște este deja ocupat 100%. Pachetul e de 7 nopți pentru Skarm El sheik este oferit la prețuri începând cu 490 euro/persoană la hotel de patru stele. Oferim, de asemenea, circuite în China, în Singapore, precum și în două dintre cele mai îndrăgite destinații — Lisabona & Madeira. Pentru cei care care își planifică vacanțele din timp, îi anunțăm că vom organiza, în premieră Revelionul la Maccao”, spune Dan Goicea, deputy general manager Cocktail Holidays. AGERPRES