Trei asociaţii patronale solicită premierului Cioloş demiterea conducerii CNADNR

Uniunea Naţională a Patronatului Român (UNPR), Federaţia Patronilor Bihor (FPB) şi Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj (APM) au trimis o scrisoare deschisă premierului Dacian Cioloş, solicitând demiterea conducerii CNADNR pentru “promisiuni contractuale neonorate”.

Pe lângă demiterea conducerii CNADNR, cele trei organizaţii solicită ca realizarea infrastructurii rutiere în România să fie declarată prioritate 0 pentru strategia de dezvoltare a ţării şi propun Ministerului Transporturilor realizarea unui parteneriat la care să participe toate confederaţiile patronale interesate de acest domeniu, parteneriat în care acestea să contribuie la construirea infrastructurii rutiere româneşti.

“Mediul de business este cel mai interesat în realizarea infrastructurii de transport deoarece accesul facil (normal) spre/dinspre locurile de producţie este principalul motor de dezvoltare economică a zonei. Turismul, mişcarea de bunuri, servicii şi capital uman în general au nevoie ca de aer de o infrastructură de transport economică, fiabilă, realizată la standarde europene, care să nu greveze asupra competitivităţii agenţilor economici din România”, se afirmă în documentul semnat de Ioan Lucian, preşedintele UNPR, Vasile Fonoage, vicepreşedinte FPB şi Augustin Feneşan, preşedinte APM.

Semnatarii consideră că demersurile autorităţilor şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de până acum sunt “total insuficiente, ineficiente şi nesincronizate” cu perioada actuală.

“Pe scurt, în judeţul Bihor, Autostrada Transilvania nu există, iar DN 76 Oradea – Deva este pericol public, deoarece, pe tronsoane întregi, oamenii nu pot intra în propriile curţi, iar perspectiva şi speranţa finalizării lucrărilor lipseşte cu desăvârşire. De asemenea, s-a constatat că, după promisiuni repetate şi neonorate privind execuţia Autostrăzii A3 în judeţul Sălaj şi Bihor, pe tronsonul Gilău – Nădăşel lucrările pulsează într-un ritm care, dacă se păstrează, va face ca acest tronson şi celelalte ale Autostrăzii Transilvania să nu fie inaugurate în acest deceniu”, se afirmă în scrisoarea deschisă.

Cauzele rezultatelor slabe ale conducerii companiei sunt, în opinia semnatarilor, nu banii, nu criza sau condiţiile meteo, ci “lipsa de atitudine, hotărâre şi fermitate în gestionarea resurselor, a procedurilor şi a relaţiilor contractuale”, ceea ce se traduce prin “incompetenţă la nivelul CNADNR”. AGERPRES