Transportatorii ameninţă cu noi proteste din cauza majorării tarifelor RCA

camioaneFederaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) ameninţă cu noi proteste, de data aceasta din cauza valorii la care a ajuns poliţa de asigurare auto pentru camioane şi autobuze.

Transportatorii au explicat, într-un comunicat remis presei, că valoarea uriaşă la care a ajuns poliţa RCA este imposibil de acoperit din tariful de transport practicat în România. “Dezastrul estimat în urmă cu 5 luni de specialiştii FORT s-a adeverit, iar valoarea RCA pentru camioane şi autobuze s-a triplat în ultimele luni”, informează FORT, precizând că „la această valoare costul cu RCA este imposibil de acoperit prin tarifele de transport medii practicate în România”.

În opinia transportatorilor, pericolul pentru siguranţa rutieră este uriaş amplificat de compromisurile pe care o firmă de transport trebuie să le facă pentru a rezista în piaţă în contextul unor costuri operaţionale atât de mari.

FORT a atras atenţia în nenumărate rânduri faţă de nedreptatea la care sunt supuse firmele de transport autohtone din punct de vedere al valorii poliţelor de asigurare. “Pentru acelaşi vehicul comercial utilizat de o firmă de transport, dar aflat în perioada de leasing, se plăteşte un RCA la jumătate din valoarea plătită de compania de transport ulterior, şi asta pentru că societatea de leasing are un alt cod CAEN. Un alt lucru extrem de grav spre exemplu este cel al vehiculelor comerciale de transport persoane pentru care RCA-ul este mai mare doar pentru că aparţine unei firme cu cod CAEN aferent transportului de pasageri (evident, dacă este în leasing tot la valoare înjumătăţită) încălcând astfel principiul asigurării RCA şi asta în condiţiile în care, oricum, orice operator de transport public de persoane este obligat să mai încheie o poliţă suplimentară pentru pasageri şi bagaje, adică să dubleze costul suplimentar al asigurării RCA”, consideră transportatorii.

Acuzând actualul sistem discriminatoriu, transportatorii avertizează că în acest ritm „piaţa de transport devine şi mai necompetitivă, iar concurenţa neloială explodează la rândul ei”.

Urmând exemplul societăţilor de leasing, transportatorii români au început înlocuirea codului CAEN principal pentru a supravieţui presiunii costurilor. “Federaţia Operatorilor Ro­mâni de Transport solicită urgent implicarea Guvernului României prin Ministerul Transporturilor în această chestiune extrem de importantă pentru piaţa de profil şi refacerea echilibrului prin anularea dublei asigurări şi respectarea principiilor de funcţionare a pieţei în interesul asiguraţilor, şi nu pentru jefuirea la propriu a firmelor de transport autohtone”, au anunţat transportatorii.