Tehnologii de tip self-service precum plățile contactless, sistemele self-checkout și plățile cu telefonul mobil cresc șansele retailerilor de a-și face clienții să se reîntoarcă în magazin. Trei din patru români au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă, potrivit unui studiu MKOR Consulting. Într-un clasament al preferințelor, șapte retaileri se remarcă prin experiențele digitale pe care le oferă, în frunte cu retailerii alimentari Kaufland, Lidl și Carrefour.

“Azi, consumatorul obișnuit se așteaptă să întâlnească diverse tehnologii la cumpărături, iar retailerii care le oferă se diferențiază față de ceilalți. Drept dovadă, dintre cele peste 200 de branduri menționate de respondenți în mod deschis, doar 7 au ajuns în top, semnificativ superioare ca număr de mențiuni, față de celelalte.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Aceste branduri de retail sunt apreciate pentru că pun la dispoziție tehnologiile pe care consumatorii le folosesc cel mai des la cumpărături:

  • Tehnologii de tip self-service: plăți contactless, sisteme self-checkout, plăți cu telefonul mobil
  • Aplicații mobile
  • Aplicații pentru informare: aplicații pentru scanarea codului de bare, coduri QR
  • Ecrane și etichete digitale: aplicații și instrumente care permit căutarea produselor sau verificarea informațiilor
  • Tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale

Cea mai mare parte a românilor întâlnesc și interacționează în mod obișnuit cu diverse tehnologii digitale la cumpărături (84%, respectiv 86%), iar majoritatea dintre aceștia (76%) au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă.

În ceea ce privește dispozitivele preferate, peste jumătate dintre consumatori (6 din 10) folosesc telefonul mobil atunci când fac cumpărături în magazinele fizice, pentru a se informa și pentru a face plăți.