Categoriile bricolaj, DIY, home & deco, mobilă și accesorii au fost printre cele mai populare categorii de produse comercializate online în 2020, conform conform raportului GPeC eCommerce România 2020. Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de eCommerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro.

Creșterea pieței locale de eCommerce a fost cu aprox. 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19 care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.

Valoarea de 5,6 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet.

Nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente (categoriile din urmă cunoscând o contracție considerabilă în 2020, cauzată de restricțiile de circulație și de măsurile de distanțare socială).

Potrivit Eurostat, printre cele mai populare categorii de produse și servicii comercializate online în 2020 la nivel european a fost și categoria „Mobilă și accesorii pentru casă și grădină”, într-un procent de 28%.

Chiar dacă valoarea medie a tranzacției este mai mică pe mobil decât pe Desktop, numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este, în general, semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe Desktop pe aproape toate categoriile de produse, cu excepția verticalei Electro-IT&C unde 53% din comenzi se fac de pe Desktop, iar 47% de pe mobil.

Potrivit 2Performant, românii au cumpărat în 2020 produse din categoria „Casă și Grădină” în valoare de 130,5 euro, de pe Desktop versus 105,7 euro, de pe Mobile. Astfel, cele mai multe cumpărături online s-au facut în 2020 de pe telefonul mobil, în categoria „Casă și Grădină” raportul a fost de 52% de pe Mobile și de 48% de pe Desktop.

bricolaj

Topul magazinelor online din categoria Bricolaj, în 2020

  • Dedeman – 75% Octombrie 2020, 76% Mai 2020
  • Leroy Merlin – 29% Octombrie 2020, 34% Mai 2020
  • Hornbach – 21% Octombrie 2020, 15% Mai 2020
  • Bricodepot – 18% Octombrie 2020, 23% Mai 2020
  • Mathaus.ro – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020
  • Bricoshop.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020
  • E-bricolaj.ro – 4% Octombrie 2020, 4% Mai 2020