Topul celor mai profitabile companii din industria produselor cosmetice din România

cosmeticeRisCo.ro a realizat clasamentul celor mai importanti jucatori din zona distribuitorilor de produse cosmetice dupa cifra de afaceri inregistrata la finele anului 2014.

Sectorul a avut o evolutie pozitiva in anul incheiat: toate firmele din top si-au majorat atat cifra de afaceri cat si profitul net. Mai mult, ca si in anul trecut, cei mai mari zece jucatori au inregistrat cu totii profit, iar producatorii si distribuitorii specializati au avut marje ale profitului net intre 5 si 10%, mult pentru un sector de piata atat de competitiv. Desigur, distribuitorii generalisti, care ofera pe piata si alte bunuri de consum au raportat marje de profit de sub 3%, asa cum este normal pentru distribuitorii de FMCG.

Cum era si de asteptat, anul 2014 a adus putine modificari in cadrul acestui sector: doar ocupantele locurilor 8 si 9 in 2013, Total Distribution Group & Logistics si Amway Romania Marketing, au parasit clasamentul din 2014, in timp ce Redis Market din Ilfov si Side Trading din Timisoara sunt nou intrate in acest top pe pozitiile 8 si 10. Locurile 1-7 le revin acelorasi firme ca si in 2013, iar Coty Cosmetics din Bucuresti a reusit sa urce o pozitie si a ajuns pe locul 9.

Cu o cifra de afaceri de 671,7 milioane lei in 2014, cu 50 de milioane mai mult ca in 2013, Interbrands Marketing & Distribution din Bucuresti si-a pastrat pozitia intai si in anul 2014. Desi numarul total al angajatilor a scazut de la 1919 in 2013 la 1830 in 2014, aceasta companie a reusit sa isi creasca profitabilitatea cu 9 milioane lei comparativ cu 2013, in 2014 profitul net al companiei a fost de 14,5 milioane lei. Marja de profit de 2,15% reflecta pozitia Interbrands de distribuitor generalist, componenta de cosmetice avand o pondere redusa in totalul vanzarilor.

Ocupanta locului 2 in 2013, L’ Oreal si-a mentinut pozitia si in 2014. Cu un numar de 152 de angajati, in crestere cu 10 persoane, firma L’ Oreal a reusit sa isi creasca atat cifra de afaceri, cat si profitul net. Astfel, cifra de afaceri s-a modificat pozitiv in 2014 comparativ cu 2013, de la 266,09 milioane lei la 277,8 milioane lei, iar profitul a crescut cu 2,7 milioane lei, la finele anului 2014 acesta ajungand la suma de 23,1 milioane lei.

Colgate-Palmolive din Bucuresti ocupa locul 3 al topului, ca si in 2013. Cu un profit de 7,2 milioane lei, cu 1,5 milioane lei mai mult ca in 2013, aceasta companie a reusit sa isi modifice pozitiv si cifra de afaceri, de la 240,03 milioane lei in 2013 la 248,1 milioane lei in 2014. Numarul de angajati a ramas constant, in jurul a 76 de persoane. Marja de profit a Colgate-Palmolive de 2,9% reflecta ca si in cazul Interbrands portofoliul mai larg de produse vandute din categoria FMCG.

Locul 4 ii revine, ca si in 2013, societatii Beiersdorf. Reprezentantul producatorului german prezinta cresteri atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al profitabilitatii companiei in 2014. Cifra de afaceri in 2014 a fost de 219,1 milioane lei, cu 6,8 milioane lei mai mult comparativ cu 2013, iar profitul net total al companiei , 11,09 milioane lei, a crescut cu 5,06 % fata de valoarea inregistrata in 2013.

O alta companie care isi mentine pozitia in 2014, locul 5, este Sarantis din Ilfov. Cu un profit de 14,4 milioane lei, cu 1,2 milioane mai mare ca cel din 2013, si cu un numar de 240 de angajati, in scadere cu 35 de persoane, firma Sarantis a reusit sa isi creasca si cifra de afaceri de la 172,8 milioane lei in 2013 la 184,3 milioane lei in 2014.

Locul 6 al acesti top ii revine firmei Johnson Wax din Bucuresti, care in 2014 si-a crescut atat cifra de afaceri, cat si profitul net, desi marja de profitabilitate de 1,6% este redusa. Astfel, cifra de afaceri de 155,4 milioane lei a fost cu 9,2 milioane lei mai mare ca valoarea insumata la finele anului 2013, iar protabilitatea companiei in anul 2014 a fost de 2,6 milioane lei, in crestere cu 117,3 mii lei fata de 2013.

Ultima firma care isi pastreaza aceeasi pozitie ca in 2013, locul 7, este distribuitorul si retailerul Sephora Cosmetics din Bucuresti, care in 2014 a reusit sa iregistreze modifcari pozitive atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al profitului net. Astfel, cifra de afaceri a crescut de la 142,2 milioane lei in 2013 la 149,8 milioane lei in 2014, iar profitul net al companiei insumat pana la finele anului 2014 avea valoare de 11,9 milioane lei, cu 5,07 milioane lei mai mult ca in 2013. Numarul angajatilor a ramas constant la 230 de persoane.

Redis Market din Ilfov, firma nou intrata in acest top, ocupa pozitia 8 a topului. Cu un numar de 19 angajati, in crestere cu 12 persoane comparativ cu 2014, si cu un profit net total de 2,8 milionae lei, Redis Market a reusit sa isi creasca si valoarea cifrei de afaceri cu 76,9 milioane lei in 2014 comparativ cu 2013, la finele anului 2014 aceasta fiind de 92,9 milioane lei.

Pozitiile 9 si 10 sunt ocupate de Coty Cosmetics din Bucuresti, care urca o pozitie fata de anul precedent, si de Side Trading din Timisoara, companie nou intrata in acest clasament. Coty Cosmetics din Bucuresti, locul 9, a inregistrat in 2014 o cifra de afaceri de 88,8 milioane lei, in timp ce Side Trading din Timisoara, pozitia 10 a clasamentului, a avut o cifra de afaceri in valoare de 79,8 milioane lei.

In opinia analistilor RisCo, anul 2015 va marca probabil o noua crestere in cifrele de afaceri ale principalilor jucatori internationali din acest sector, pe seama cresterii generale a cererii de consum din economie. Totusi, este posibil ca marjele de profitabilitate sa scada usor la distribuitorii generalisti, pe fondul deflationist din a doua parte a anului si sa se majoreze in continuare, in cazul produselor adresate segmentului de populatie cu venituri medii si ridicate.