Topul agențiilor de publicitate în 2014

Cele 35 de agenții de publicitate (creație, strategie și consultanță), monitorizate de Forbes România, au avut în 2014 o cifră totală de afaceri de 99,8 milioane de euro, conform datelor de bilanț de la Ministerul Finanțelor Publice. Profitul net total al celor 35 de agenții de publicitate s-a ridicat la 4.388.534 euro. Asta înseamnă o marjă de profit pentru piața de advertising de 4,4%. Cifra de afaceri totală a fost de 99.801.204 euro.

Numărul mediul de angajați în cele 35 de firme a fost de 1.070, conform datelor de la Ministerul Finanțelor. (Din care, agenția Mercury a raportat 268 de angajați.) Se constată, în fiecare agenție, o scădere accentuată a numărului de angajați comparativ cu anii precedenți. În același timp, pe fondul crizei prin care trec agențiile, a crescut numărul de freelanceri de pe piață.

Citiţi analiza completă pe Forbes.ro