Toni Gimeno Solans, Employer Branding & Talent Attraction – Consultant & Trainer, Inbound Recruiting, a vorbit în cadrul ediției inaugurale „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” de la Iași despre cum pot fi aplicate strategiile de sales & marketing pentru atragerea de noi candidați în organizație.
„Candidații sunt precum clienții: ei sunt cei care aleg unde doresc să lucreze. Noi, organizațiile, nu deținem puterea, ei sunt cei care o dețin, astfel că trebuie să acționăm precum persoanele de vânzări dacă vrem să îi atragem în compania noastră. 81% dintre candidați vor să afle totul despre cultura, valorile și reputația companiei înainte să aplice la un job. Oamenii vor să știe cum este să lucreze pentru organizația ta. 67% dintre candidați se așteaptă ca organizația să aibă un scop care îi inspiră. Doi din trei oameni vor să știe dacă vor avea proiecte cu care au o conexiune. 80% dintre candidați vor să știe dacă s-ar simți împliniți la job, înainte să decidă dacă se vor alătura companiei”.
“În aceste condiții, putem vedea că actualele strategii de recrutare nu mai funcționează. Oamenii trebuie să ajungă să își dorească să facă parte din companie. Ce putem face? În primul rând, să ne construim strategia de Employer Branding, iar apoi să vorbim despre cum funcționează aceasta. Cheia metodologiei mele este că are focus pe candidat, pentru că ne dorim ca ei să se îndrăgostească de compania noastră”, a mai spus Toni Gimeno Solans.
La rândul său, Mugur Tolici, HR Director, BNR, a analizat câteva dintre fenomenele globale ce afectează organizațiile în această perioadă post-pandemică. „S-au schimbat multe lucruri în piața de resurse umane: discutăm despre Quiet Quitting, Great Resignation – lucruri care par înfricoșătoare pentru unii, provocatoare pentru alții. Însă trebuie să ne întrebăm dacă ele sunt noi sau au doar accente noi”.
“Ce înseamnă Quiet Quitting: lucrez atât cât mi se cere, în timpul programului, iar apoi pun stop și îmi văd de lucrurile mele. Vă amintiți cum numeam noi acest lucru înainte de pandemie? Îi spuneam disengagement, însă pentru că TikTok-ul atrage tot mai mult atenția noastră, acum acest concept a căpătat mai multă vizibilitate. Reacția la ceea ce se publică pe TikTok vine prin LinkedIn. Credeți că este eficient să răspunzi la provocările din TikTok pe LinkedIn? Rămâne de văzut. Cel mai bine din Europa la engagement stă România, pe primul loc. În România, tinerii încă vor să învețe, încă vor să se dezvolte. Angajații sunt mult mai atașați de locul de muncă față de 2021, lucru valabil atât în cazul millennials, cât și al generației Z, arată studiile”, a concluzionat Muguru Tolici.
Este o adevărată provocare pentru organizații să atragă candidați cu potențial, a subliniat, la rândul său, Alexandru Ungureanu, Implementation Team Leader Charisma HCM, TotalSoft: „În 2022, căutăm alte competențe – acestea au fost majorate cu 6,3% în rândul candidaților din domenii precum IT, finanțe sau vânzări, începând cu anul 2018. O competență din trei căutate în 2018 nu mai este necesară în 2022. Foarte mulți își doresc flexibilitate la locul de muncă, însă aceasta nu este posibilă pentru toată lumea. În momentul în care vrei să lucrezi de oriunde, oricând, trebuie să vii și cu noi modele de lucru. Într-un mod de lucru fluid, trebuie să vii cu noi metodologii. Noi, în TotalSoft, din martie anul trecut am implementat conceptul team of teams. În momentul în care vorbim de noi metodologii de lucru, trebuie să ai și suport tehnologic. Analizăm foarte mult trendurile la nivel internațional. În momentul în care folosim tehnologii noi pentru a ne eficientiza activitățile, creștem și procentul de a atrage noi talente în organizațiile noastre.”
În luna octombrie, BusinessMark a organizat la Iași prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, eveniment în cadrul căruia specialiști în resurse umane au vorbit despre provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente, compatibile cu valorile organizației. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.