Nu este pentru nimeni o surpriză faptul că tot ce este relevant este prezent constant și în mediul online. Mai mult decât atât, puțini sunt cei care nu folosesc cel puțin o dată pe zi rețelele de Social Media. Adevărata provocare, însă, nu este prezența evenimentului tău pe Feed-uri, ci atragerea de participanți. Dacă ai început deja să cochetezi cu îmbinarea celor două, ți-ai dat probabil seama că un simplu share nu e de ajuns. Suntem cu toții bombardați de informație, invitații, postere, fotografii cu pisici, clădiri, persoane, grupuri și inițiative de tot felul. Îți oferim mai jos câteva sfaturi pentru a putea folosi canalele de Social Media la maxim pentru promovarea evenimentelor tale în așa fel încât să poți atrage participanții pe care îi dorești.

1. Alege platforma potrivită

Există o mulțime de platforme de social media, dar nu toate sunt la fel de potrivite pentru promovarea unui eveniment. În plus, fiecare dintre ele necesită o strategie separată datorită specificul acestora și publicul care se află pe ele. Dacă targetezi populația generală, Facebook poate fi un loc bun de plecare. Instagram oferă acces la o populație mai tânără și care răspunde mai bine la stimul vizual, iar YouTube poate oferi o sumedenie de avantaje datorită atractivității conținutului video care poate fi creat chiar de echipa ta, sau de alți creatori de conținut cu o comunitate deja formată pe platformă. Statisticile recente de marketing pe rețelele sociale arată că aceste platforme sunt cele mai populare opțiuni la nivel global. Dacă promovezi un eveniment profesional, însă, LinkedIn poate fi o opțiune mai puțin populară în general, dar mult mai aproape de publicului tău țintă.

2. Oferă detalii valoroase, nu doar un poster vag

Descrie temele evenimentului, speakerii, subiectul sau chiar idei cheie din prezentările lor, descrie locația, oferă chiar un pic de intrigă atunci când scrii despre eveniment. Alege cu grijă o fotografie pentru postare, portretele speakerilor ar trebui să inspire simpatie utilizatorului și să îi atragă către ei. O fotografie pixelată sau neclară ar putea chiar dăuna impresiei pe care i-o lasă utilizatorului în legătură cu evenimentul. Textul ar trebui să fie, de asemenea, unul captivant, axat pe idei, care lasă cititorul în suspans și dornic să afle mai multe.

3. Folosește un mix de hashtag-uri

Folosing hashtag-ul brandului propiu, acesta crește în popularitate și interconectează toate postările tale. Caută și utilizează și hashtag-uri specifice industriei și cele care specifică subiectele discutate, problemele abordate sau care vor fi rezolvate pentru utilizatori în timpul evenimentului. De exemplu, dacă lansezi un webinar despre menținerea echilibrului între timp liber și munca de acasă, poți folosi un hashtag precum #workfromhomebalance.

4. Rulează anunțuri direcționate

Publicarea de anunțuri direcționate (sau targetate) este una dintre cele mai eficiente strategii de promovare a evenimentelor. O astfel de abordare permite configurarea campaniei de reclame cât mai precis posibil și direcționarea anunțurilor către cei mai interesați utilizatori, în funcție de preferințele și comportamentul acestora online. Facebook este renumit pentru oportunitățile sale de anunțuri direcționate. În plus, costul derulării unei astfel de campanii este destul de accesibil, în timp ce rezultatele pot fi cu adevărat impresionante.

5. Partajează videoclipuri de la evenimentele anterioare

Acestea pot transmite atmosfera evenimentului și pot crea așteptări în ceea ce privește calitatea evenimentului. În plus, este o strategie de publicitate gratuită care combină multe beneficii. Utilizatorii interacționează în general foarte bine cu conținutul video.

6. Folosește un cronometru cu numărătoare inversă

Această tehnică funcționează bine pe story-urile de pe Instagram. Menționând că a mai rămas o săptămână, o zi, o oră până la începerea întâlnirii acordă timp, dar și un sentiment al urgenței pentru cei care nu au reușit să se înregistreze încă. Statisticile arată că 29% dintre utilizatori se alătură unui eveniment online chiar în ziua în care se desfășoară.

Acesta este un truc pur psihologic alimentat de teama de a nu pierde ceva interesant (FOMO — Fear of missing out), care obligă subconștient utilizatorii să ia măsuri pentru a nu pierde nimic important și a rămâne în tendințe.

7. Prezintă experiența și relevanța speakerilor

Deoarece utilizatorii se alătură oricărui eveniment cu intenția de a obține valoarea maximă, familiarizarea lor cu vorbitorii este o abordare eficientă. Menționează expertiza acestora, partajează interviuri în care aceștia vorbesc despre pasiunea lor despre subiectele abordate în cadrul evenimentului, roagă-i chiar să facă un anunț video în care să invite publicul la eveniment. Dacă nu aveți ocazia să-i întâlniți personal, Zoom este de asemenea numai bun pentru interviuri online pe care le puteți realiza chiar voi. Distribuiți-le apoi în fragmente pe Instagram Stories, Facebook și YouTube.

8. Colaborează cu alte platforme media din domeniu

Identifică mai multe site-uri web credibile pe care publicul țintă le frecventează, leagă o potențială colaborare sau obține simpla postare a unui comunicat de presă, a unui anunț sau orice alt fel de media care vă va evidenția evenimentul, beneficiile și oportunitățile acestuia.

O astfel de abordare va oferi, de asemenea, site-ului dvs. dedicat evenimentului un backlink valoros, care este destul de important pentru clasamentele SEO.

9. Interacționează cu persoanele care postează despre eveniment

Feedback-ul poate veni din multe părți înaintea evenimentului și chiar în timpul acestuia. Răspunde la mesaje, interacționează cu utilizatorii care vă menționează online, care pun Stories și care postează despre eveniment de la fața locului. Comunicarea directă crează conexiune și crește probabilitatea ca persoanele în cauză să spună mai departe prietenilor sau colegilor despre evenimentul tău.

Cu o planificare corectă, vei putea atrage o mulțime de potențiali participanți, vei putea comunica mai clar și mai direct cu publicul tău țintă. Chiar și așa, trebuie să te asiguri în continuare că rege peste tot ce se petrece în online este însuși conținutul evenimentului. Nici cea mai bună strategie de marketing nu va ajuta un eveniment care nu aduce o valoare reală, așa că asigură-te că dincolo de postările impresionante și sutele de vizualizări se află conținut de calitate, speakeri cu un impact real și o organizare cât mai eficientă.

***

Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsOnline, aici, și vezi cele mai importante informații, sfaturi și noutăți din industria evenimentelor!

EventsOnline.ro este platforma evenimentelor business și profesionale. Organizatorii își pot posta gratuit evenimentele pe platformă, pentru ca informațiile să ajungă la participanți sau sponsori. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele de interes.