Pe cât de mult contează lucrurile pe care le știi în business, la fel de mult contează și persoanele pe care le cunoști, iar majoritatea lor pot deveni la un moment dat colaboratori sau parteneri foarte importanți pentru afacerea ta. Există o varietate de modalități pentru a-ți crea sau mări rețeaua de contacte, îți poți da întâlnire cu persoanele interesante pe care le-ai cunoscut la evenimentele la care ai participat, poți căuta evenimente concepute pentru networking în domeniul tău sau în domenii conexe, poți găsi seminarii și conferințe pe tematicile care se suprapun cu ceea ce faci sau ți-ai dori să faci, sau despre care să înveți mai multe. Oportunitatea de a face networking este nesfârșită și deși poate părea inconfortabil la început să intri în conversații cu persoane stăine pentru a realiza conexiuni de afaceri, este foarte posibil să întâlnești persoane la fel de pasionate ca și tine și să le aduci aproape de businessul tău.
Acestea sunt doar câteva motive pentru care networkingul joacă un rol important în dezvoltarea afacerii tale:

Conectarea cu alte business-uri din domeniu

Unul dintre cele mai importante beneficii ale networkingului este întâlnirea cu alte persoane influente din industria ta. Persoanele care se află în poziții similare cu tine — sau cu un loc de muncă pe care te străduiești să-l obții — au informații valoroase despre industria ta și nu trebuie văzuți drept concurență, ci drept izvoare de cunoștințe și oportunități de viitor. Ei te pot inspira și motiva, te pot îmbogăți cu experiențele lor valoroase în domeniu prin care poate nu ai trecut încă, și te pot pune în contact cu alte persoane la fel de valoroase. Chiar dacă pare o resursă îndepărtată, e întotdeauna util să știi pe cineva care știe pe cineva care te poate ajuta să ieși dintr-un impas sau să-ți aducă colaborarea carierei tale. Nu se știe niciodată ce parteneriate noi poți crea prin intermediul persoanelor pe care le cunoști la un simplu eveniment de networking.

Conectarea cu persoane pe care altfel nu ai avea ocazia să le cunoști

Când participi la evenimente de tot felul, fie că e vorba de conferințe, convenții, seminarii sau chiar și degustări de vin, ai avantajul de a interacționa cu o varietate de persoane din diferite domenii într-un mediu mai relaxat decât o sală de ședințe și un context de business. Aceste interacțiuni pot oferi o nouă perspectivă revigorantă, îți pot stârni idei noi și vă poate chiar învăța o grămadă de concepte noi, pe care altfel nu ați fi avut ocazia să le aflați.
În plus, cu cât evenimentul este mai informal, cu atât vei avea ocazia să te apropii ”mai uman” de persoane pe care ai ajuns să le admiri de-a lungul timpului atât în domeniu, cât și în afara lui. Multe evenimente oferă și secțiuni dedicate comunicării între participanți chiar cu speakerii sau lideri de opinie din domeniile vizate. Cu deschidere și curaj, o conversație cu aceștia ți-ar putea deschide atât mintea la perspective noi, cât și oportunitățile de business, dacă viziunile voastre sunt comune.

Rămâi la curent cu tendințele actuale

În cadrul fiecărui eveniment la care participați în interes de afaceri, asigurați-vă că intrați în conversații cu celalți participanți atât în pauze, cât și în secțiunile dedicate networkingului. Discutând și dezbătând pe baza prezentărilor, a informațiilor noi, a resurselor și tendințelor noi din industrie, puteți afla insigh-uri foarte folositoare de la alte business-uri care întâmpină aceleași fenomene sau probleme. E foarte posibil să plecați cu idei noi de abordare a unor situații, cu perspective inovative sau chiar noi colaboratori. Nimic nu unește mai mult oamenii ca identificarea unor provocări comune, în special când majoritatea persoanelor prezente sunt acolo pentru a se dezvolta personal și profesional.

Poți face puțină reclamă bună businessului tău

Prin intermediul networkingului poți identifica și tu potențiali clienți, colaboratori, sau parteneri, însă cu siguranță îți poți pune și tu serviciile sau produsele în lumina reflectoarelor câtorva conversații. Cine nu își dorește să aducă în prim plan altor profesioniști afacerea proprie și viziunea acesteia? Știm cu toții că cel mai eficient mod de a face cu adevărat ”reclamă” este coversația — graiul viu, cum îl numim în mod comun. De ce? Pentru că este modul cel mai uman de a împărtăși informație și emoție. Și pentru că afacerile înseamnă oameni, să vorbești despre propriul business este o modalitate excelentă de a crește. Adesea, experții din industrie cu viziuni similare doresc, de asemenea, să vă vorbească despre ceea ce fac — nu se știe niciodată cum puteți ajunge să colaborați.

Fortifică reputația în domeniu

Sunt unele persoane din industie sau din domeniu cu care te vei întâlni relativ rar, însă pe unele parcă le vezi peste tot, în special la evenimente profesionale. Posibilitatea de a crea o relație profesională cu persoanele din a doua categorie este clar mai mare, iar acest lucru este benefic pentru ambele părți. Cu cât mai prezent vei fi și tu la evenimente de networking, cu atât mai prezent vei fi perceput și în industrie, și cu atât mai abordabil de către profesioniștii care participă la acest gen de evenimente, care ar putea reprezenta adevărate oportunități pentru tine și afacerea ta.

Networking se poate face oricând și oriunde, dar mai ales acolo unde este încurajat, este atât de important de realizat! Dacă îl vezi ca pe o necesitate supărătoare, s-ar putea să nu reușești să clădești relații profesionale care să dureze și să se fundamenteze pe ajutor reciproc și respect. Privește-le ca pe conversații fructoase cu persoane care trec, au trecut sau vor trece prin provocările prin care ai trecut și tu, persoane de la care ai multe de învățat și care pot reprezenta ghiduri, prieteni, sau chiar potențiali parteneri de afaceri pe termen lung. Învață să vezi tot ce-i mai interesant atât în personalitatea lor, cât și în obiectul muncii lor.

***

Abonează-te gratuit la  newsletter-ul EventsOnlineaici, și vezi cele mai importante informații, sfaturi și noutăți din industria evenimentelor!

EventsOnline.ro  este platforma evenimentelor business și profesionale. Organizatorii își pot posta gratuit evenimentele pe platformă, pentru ca informațiile să ajungă la participanți sau sponsori. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele de interes.