Anul acesta a adus noi provocări, dar și oportunități pentru industria evenimentelor. Am observat o creștere a gradului de conștientizare cu privire la sustenabilitate, diversitate și incluziune, precum și un accent pe crearea de experiențe valoroase în persoană, după cei doi ani de întrerupere.

Am luat parte la multe conversații în industrie pentru a înțelege unde am fost, unde ne aflăm și unde ne îndreptăm. În acest articol, vă vom împărtăși toate tendințele interesante pe care ne așteptăm să le vedem conducând piața în 2023 și mai departe. De la accesibilitate la tehnologia evenimentelor, iată previziunile noastre de top pentru evenimente în 2023!

1. Evenimentele în persoană revin în forță

Deși 2022 a înregistrat o creștere a evenimentelor în persoană, 2023 urmărește să se bazeze pe această creștere, deoarece 71% dintre factorii de decizie privind evenimentele raportează conform insiderintelligence.com că, în ciuda eforturilor organizatorilor, dar și a participanților, este greu pentru evenimentele virtuale să reproducă pe deplin experiența în persoană.

Deși anticipăm câteva evenimente virtuale în 2023, credem că evenimentele în persoană vor fi în continuare opțiunea preferată pentru multe companii, dar și pentru participanți. Potrivit revistei Meeting & Group Business, piața evenimentelor în persoană va vedea „cel mai puternic an din istorie” în 2023, iar prognoza AMEX Global Event Trends 2023 a raportat „optimism în plină expansiune și concentrare pe întâlniri și evenimente în persoană”.

În acest an, criza climatică și sustenabilitatea au urcat în fruntea agendei pentru industria evenimentelor, cu locații, furnizori și organizatori, revizuindu-și procesele și încercând să devină mai prietenoși cu mediul. Nu mai este doar un „nice to have”. Industria face salturi uriașe în a face evenimentele sustenabile pentru clienții lor, iar acesta va continua să fie un motor uriaș până în 2023.

Nu este deloc un proces ușor, însă. Raportul anual ICE lansat la Cvent CONNECT Europe a constatat că 59% dintre respondenți cred că sustenabilitatea rămâne o provocare cheie pentru companiile de evenimente care vor începe în 2023. În plus, conform Raportului de sustenabilitate al GBTA din iunie 2022, 90% dintre organizații au declarat că au nevoie de îndrumare profesională în ceea ce privește călătoria lor spre sustenabilitate.

Cu toate acestea, după cum Mark Bannister, Director Tehnic al COP26, a împărtășit la discursul său de la EventLAB, există atât de multe lucruri mici pe care toți le putem face ca organizatori de evenimente pentru a reduce impactul pe care evenimentele îl au asupra planetei noastre, de la consumabile reciclabile, coduri QR care înlocuiesc sutele de pagini printate, până la meniurile pe bază de plante.

„Pentru locații, dacă nu sunteți sigur de unde să începeți cu sustenabilitatea, începeți cu personalul. Asigurați-vă că împuterniciți oamenii din echipa dvs. să ia deciziile care contează” — spune Kate Simpson, Business Design Center

2. Evenimente bazate pe experiențe

După doi ani de izolare, acum mai mult ca oricând se va pune accent pe crearea celor mai bune experiențe posibile pentru participanți, care, în schimb, oferă clienților un ROI tangibil și oportunități de generare de clienți potențiali. Evenimentele imersive, experiențiale, ferestrele pop-up, activările de brand, organizarea de evenimente în Metaverse și utilizarea rețelelor sociale s-au dezvoltat ca metode valide de implicare a participanților. Și după cum știm, implicarea este o măsură extrem de importantă — conform Markletic, 49% dintre specialiști în marketing spus că cel mai mare factor care a contribuit la succesul evenimentului a fost pentru ei abilitatea de a include cu adevărat participantul activ în experiențele evenimentului.

3. Tehnologia evenimentelor va continua să avanseze considerabil

Nu am putea să nu includem tehnologia evenimentelor ca o tendință majoră pentru 2023. Metaverse, deși are mult de făcut pentru a fi accesibil în masă pentru organizatorii de evenimente, este un instrument pe care anticipăm că îl vom vedea mult mai mult în anul viitor. În plus, odată cu progresele AI, AR și VR din ultimii ani, organizatorii de evenimente pot acum mai mult ca niciodată să creeze experiențe care par din altă lume, personalizate pentru participanții lor.

Tehnologia evenimentelor virtuale a parcurs, de asemenea, un drum lung și este probabil să continue să avanseze în 2023. Platforme precum Arena, Cadence și Brella oferă o serie întreagă de funcții pentru a ajuta la aducerea conținutului la viață pentru publicul virtual, de la instrumente de implicare a publicului până la colectarea de date.

Deși credem că evenimentele în persoană vor fi tema principală anul viitor, recunoaștem, de asemenea, că, pe măsură ce costurile zborurilor cresc și criza costului vieții îngustează bugetele de călătorie pentru multe companii, evenimentele hibride vor continua să fie o parte importantă a furnizării de conținut pentru publicul la nivel global.

4. Creșterea eforturilor pentru accesibilitate și incluziune

În acest an, am observat o prioritate mai mare acordată asigurării că evenimentele sunt accesibile și incluzive pentru toți indivizii, ceea ce va continua în 2023 și ulterior. Acest lucru se reflectă în prognoza AMEX Global Event Trends, unde 87% dintre respondenți au spus că organizațiile lor se străduiesc în mod activ să includă DE&I în întâlnirile și evenimentele lor.

„Pentru ca organizațiile să maximizeze rentabilitatea investiției, inclusiv participarea, trebuie să fie incluzive și să aibă o viziune clară în ceea ce privește diversitatea. Este unul dintre criteriile cheie pe care organizatorii de întâlniri și delegații prezenți la acestea le vor lua în considerare în viitor — dacă nu o fac deja”, afirmă Patrick Rush, director regional principal pentru Asia Pacific, American Express Meetings & Events

Prin urmare, este esențial ca planificatorii să aibă instrumentele și cunoștințele pentru a putea oferi evenimente care oferă aceleași oportunități tuturor, indiferent de nevoile diferite pe care aceștia le-ar putea.

Pe lângă evenimentele incluzive, anticipăm, de asemenea, că se va concentra mult mai multefort în asigurarea faptului că procesele de recrutare oferă oportunități egale tuturor și că există o reprezentare diversă în cadrul echipelor organizatorilor de evenimente.

5. Bugetele vor necesita o abordare mai strategică a programelor de evenimente

După cum am menționat și în articolul nostru despre creșterea bugetelor pentru evenimente cu până la 83%, nu este un secret pentru nimeni că, datorită crizei costului vieții, bugetele vor fi sub lupă în 2023. De fapt, se estimează un cost mediu per participant de 32 % mai mare comparativ cu nivelurile din 2019. Când vine vorba de prețul impus de locații, o abordare strategică este crucială:

„Prețurile vor fi indicatorul cheie în 2023. Prețurile cresc foarte mult, așa că disciplina financiară va fi crucială anul viitor: cererea foarte mare nu va lipsi, dar întrebarea este dacă locațiile și operatorii vor putea fi profitabile. Probabil că vor trebui să-și crească prețurile, dar dacă le ridică prea mult ar putea risca să piardă oportunități de business. Cifra de afaceri este vanitate, profitul este sănătos!” spune Peter Heath, fondator al Venue Performance.

Indiferent de tipul de eveniment pe care îl organizezi în 2023, urmarea acestor trenduri va fi foarte importantă pentru a ține pasul cu industria în continuă expansiune.

***

Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsOnline, aici, și vezi cele mai importante informații, sfaturi și noutăți din industria evenimentelor!

EventsOnline.ro este platforma evenimentelor business și profesionale. Organizatorii își pot posta gratuit evenimentele pe platformă, pentru ca informațiile să ajungă la participanți sau sponsori. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele de interes.