Student la o instituție britanică de prestigiu și manager de marketing în același timp

Teodora Brânzoi a început cursurile la Oxford College of Marketing în vara anului 2019, cu un modul axat pe strategie în marketing digital (Digital Strategy) și în prezent lucrează de zor la proiectul de examinare. Teodora va începe studiile și la cel de-al doilea modul – The Digital Customer Experience, iar în perspectivă își propune să parcurgă cursurile și să susțină examenul și pentru Digital Optimisation. Având 3 module absolvite în decurs de 2 ani, va putea opta pentru statutul de membru al Chartered Institute of Marketing din Marea Britanie, una dintre cele mai puternice și reputate organizații de profil din lume.

Teodora Brânzoi lucrează la Tritech Group, o companie cu origini în Constanța, dar cu sediu și în București și parteneri de distribuție în întreaga țară. Tritech Group este importator, distribuitor și instalator specializat de sisteme automate de parcare cu plată, echipamente de automatizări porți și uși de garaj, uși de garaj automate și sisteme integrate de securitate. Compania are și o capacitate locală de producție pentru panouri fotovoltaice. “Activitatea este complexă și plină de provocări pentru că îmbin experiența acumulată în marketing tradițional cu noile tehnologii digitale.”, spune Teodora.

 

Cum a ajuns Teodora să studieze la Oxford College of Marketing

Cum a ajuns să studieze Oxford College of Marketing? A apelat la Institutul de Marketing în primăvara anului trecut pentru o serie de cursuri practice de marketing prin Google. “E greu de contestat faptul că în zilele noastre orice achiziție începe cu accesarea internetului sau, cel puțin, este influențată de mediul online. Atunci mi s-a redeschis apetitul pentru studiu organizat și, pentru că studiile universitare le-am făcut în România, m-am consultat și cu managementul Tritech Group și am decis împreună să urmez cursuri la Oxford College of Marketing în sistem blended learning. Ce înseamnă? Am participat la zile de curs intensiv cu profesori din Marea Britanie care au venit la București și, ulterior, am continuat studiul, atât individual, cât și asistat online de către tutorii de la Oxford College of Marketing.”, afirmă Teodora.

“M-am așteptat să fie greu și nu m-am înșelat, însă faptul că informațiile teoretice sunt aplicate pe studii de caz și exemple concrete m-au ajutat enorm. Examinarea se face printr-o lucrare care se bazează pe aplicarea practică a noțiunilor teoretice învățate, iar pentru o lucrare cât mai profesionistă primesc feedback de la un tutore alocat de către Oxford College of Marketing. Faptul că am putut alege să aplic tema de lucrare pe ceea ce fac de zi cu zi la birou m-a convins că acest program de formare este o alegere potrivită pentru mine, iar standardele ridicate pe care le au mă fac să devin în fiecare zi mai competitivă în primul rând cu mine și să îmi ating mai ușor obiectivele profesionale. Resursele la care am acces sunt extrem de valoroase, iar comunitatea de specialiști în care am intrat m-a făcut să cresc așteptările de la propria persoană.”, precizează Teodora.

Perioada de izolare cauzată de criza generată de pandemie i-a adus Teodorei răgaz suplimentar pentru studiu, iar faptul că cea mare parte din procesul de studiu se desfășoară online a reprezentat 100% un avantaj. Cel mai probabil, pentru studenții care au ales studiul în clasă în Marea Britanie regulile impuse de autorități au avut efect și au trecut și ei în online.

 

Marketingul e un sport de echipă

După o experiență de peste 10 ani în marketing și domenii conexe (vânzări, relații publice), Teodora are convingerea că pe termen mediu vom îmbina marketingul tradițional cu cel digital. Clienții vor să aibă cât mai multe informații la dispoziție, însă faptul ca o firmă îi răspunde prompt la telefon poate face diferența în procesul de achiziție. Nu putem însă să neglijăm abundența de date, informații și conținut pe care ne-o pune la dispoziție lumea digitală. De asemenea, piața va cere în curând, mai ales la nivel de IMM-uri, servicii de marketing. Proprietarii de afaceri mici (de multe ori antreprenori one-man show) vor înțelege că dacă vrei să rămâi pe termen lung în piață trebuie să crești, iar ca să crești trebuie să funcționezi dupa principiile marketingului – să înțelegi piața căreia i te adresezi, să comunici eficient cu clienții, să îi determini să convertească și să te recomande, dar mai ales să oferi un raport optim calitate preț. “Am mai spus, dar repet – profesionalismul și calitatea serviciilor construiesc reputația companiei mai sănătos decât o face specialistul în marketing. Pentru că, în opinia mea, marketingul e un sport de echipă în care scorul este strâns și campionatul se desfășoară pe termen lung.”, concluzionează Teodora.