Teodora Arghir, Head of Marketing la M247, povestește despre cum este să faci marketing pentru companii de tehnologie, într-un interviu pentru GlobalManager.ro.
Teodora a mai povestit pentru GlobalManager.ro despre proiectele și campaniile care i-au definit cariera. De puțină vreme, Teodora este Head of Marketing la M247, o companie cu o experiență de peste două decenii în domeniul serviciilor de date, cu o specializare recentă în zona soluțiilor de cloud de cea mai bună calitate, deservind clienți pe piețe de pe patru continente (Europa, Asia, Statele Unite ale Americii și Australia). În România, M247 este un furnizor important în acest domeniu de circa zece ani, interval în care cererea pentru soluțiile din zona de digitalizare a crescut constant.
Marketingul pentru servicii de date, caracterizat de dinamism
Despre ce înseamnă marketingul pentru o companie furnizoare de servicii de gestionare a datelor, Teodora susține că este unul specializat, evidențiat de dinamism și o tipologie diferită a clienților și a comunicării avută cu aceștia. Deosebită este și experiența de lucru alături de echipe inovatoare și dinamice, susținute de acest know-how puternic pe piețe globale.
“România joacă un rol foarte important pentru activitatea internațională a M247, grație centrelor de date, precum și capacității tehnice a personalului activ aici. Evident, strategia și activitățile de marketing adoptate de companie necesită adaptare continuă, în funcție de evoluțiile tehnologice, precum și specificul piețelor și regiunilor pe care activăm. Față de proiectele anterioare în care am activat, la M247 există această conectare mai puternică și colaborare pe plan internațional, fiecare membru al echipei venind cu o contribuție specifică, extrem de valoroasă.”, spune Teodora.
Ce înseamnă marketingul pentru o companie de tehnologie cu prezență internațională
Activitatea actuală a Teodorei implică și transpunerea la nivel local a unor formate de comunicare pentru soluții gândite special pentru anumite industrii. Rolul său presupune optimizarea mesajelor de comunicare și prezentarea soluțiilor într-un mod cât mai accesibil pentru o serie cât mai largă de audiențe din România. M247 este deja furnizor principal pentru companii care operează volume uriașe de date, în cele mai înalte condiții de siguranță. În același timp, compania are mulți parteneri locali din zona start-up-urilor cu un potențial major de extindere pe piețe internaționale. Infrastructura M247 este un activ foarte important în acest sens; pe baza acesteia, compania poate susține facil extinderea antreprenorilor locali către piețe regionale de interes, cu o activitate foarte intensă.
“Pentru a diferenția oferta M247 într-o piață în plină dezvoltare, contribui activ la dezvoltarea strategiilor de marketing și dezvoltarea imaginii companii pe mai multe ramuri de activitate așa cum este dezvoltarea de soluții blockchain, serviciile VPN, susținerea dezvoltărilor pe zona de digitalizare din domeniul financiar, la care se adaugă oferta vastă pe care o propunem pe segmentul centrelor de date.
Instrumentele folosite în procesul de comunicare și de marketing M247 sunt din paleta clasică. Avem acțiuni ample pe segmentul de lead generation și creșterea vizibilității prin campanii online, paid ads și optimizări website, dar și awareness, prin activități de presă, customer testimonials și prezență la evenimente cheie din domeniu.
M247 este o companie într-o continuă creștere și un facilitator important al dezvoltării pentru partenerii săi locali și internaționali.”, ne spune Teodora.
În ceea ce privește specificul marketingului pentru piețe internaționale, Teodora susține că nevoile companiilor sunt oarecum similare: „Mai interesantă este dinamica acestor industrii. Oferta cu care venim în fața clienților este una într-o continuă dezvoltare. Cloud-ul, soluțiile de securitate, centrele de date, toate acestea au evoluat extraordinar în ultimii ani. Este foarte important să ții pasul cu schimbările apărute, să ai alături parteneri de top la nivelul fiecărei zone de activitate, iar în ceea ce privește campaniile de marketing să generezi mesaje actuale, clare, pentru obținerea unor rezultate optime.
O provocare în ceea ce privește marketingul la nivel internațional constă în definirea corectă și înțelegerea audiențelor, segmentarea acestora și targetarea corectă, pentru ca mesajele să ajungă la publicul țintă, la momentul și în contextul potrivit.”
Cum modeleaza tehnologia viața unui profesionist în marketing
Am întrebat-o pe Teodora care este relația sa cu tehnologia, după atât de mult timp petrecut în companii de tehnologie. Iată ce ne-a răspuns: “Activitatea mea în domeniu este strâns legată de piața de soluții IT&C. Am șapte ani de experiență în acest domeniu, perioadă în care am dezvoltat abilități specifice extrem de importante. Dinamismul acestui sector și faptul că ești în prima linie în tot ceea ce înseamnă soluții tehnologice, plus modul în care acestea pot fi aplicate în lumea de business pentru a genera rezultatele scontate, m-a atras și m-a motivat. Este ca și cum mereu ești cu un pas în viitor, iar viitorul este captivant.
De altfel, tehnologia este parte din viața noastră a fiecăruia și ne influențează direct și indirect. Sunt oricum din categoria de persoane persoane mereu dornice să încerce tehnologii și instrumente noi.
Un alt aspect care mă atrage spre acest domeniu este atmosfera, inovația, spiritul și libertatea colegilor. Expunerea la activitatea de pe piețe internaționale este acum un plus important și un aspect care mă ajută să fiu mereu în dinamică, plină de viață.”