Un business inspirat din natură. Plantele aeriene au devenit motivația Ramonei Bejan de a se aventura într-o afacere.

Tânăra de 31 de ani a ales inițial să studieze Dreptul, pentru că se visa notar. În timpul facultății a realizat că nu este făcută pentru justiție și s-a înscris și la Biologie. După ce a absolvit ambele facultăți, Ramona s-a angajat ca reprezentant medical. Jobul nu-i aducea însă nicio satisfacție, așa că după 8 luni a decis să demisioneze.

Încă de când lucra a descoperit terariile, care au fascinat-o. A căutat un sticlar și a făcut primele mostre, cu plante în pământ. Apoi a rugat un furnizor să îi aducă plante aeriene, pentru că nu se comercializau în țara noastră. Ramona a decis că va rămâne pe această idee de afacere, iar plantele le-a pus în valoare prin obiecte de design, cu sticlă lucrată manual, ceramică, lemn, colaborând cu meșteșugari și cu artiști.

Tânăra a investit aproape 1.000 de euro la început, în sticlă, ambalaje și plante, într-un stoc foarte mic. În 3 ani a ajuns la o cifră de afaceri de 32.000 de euro.

Originare din America de Sud, plantele aeriene sunt perene, se reproduc o dată în viață și nu trăiesc în pământ. Au forme, texturi și dimensiuni diferite, pot fi suspendate, puse pe o bucată de lemn, sau pur și simplu pe masă.

Ramona a venit practic cu o alternativă inedită la clasicele plante în ghivece, cu posibilitatea de a decora orice interior. Ideile ei de cadouri și aranjamente deosebite i-au cucerit mai ales pe cei din agențiile de publicitate și din companiile multinaționale, iar tânăra crede că în țară îți poate dezvolta frumos afacerea.

Pentru tânăra antreprenoare, plantele aeriene sunt niște creaturi simpatice, neobișnuite și rezistente, ușor de îngrijit, pentru că nu trebuie udate. Afacerea reprezintă pentru ea creativitate, dar mai ales libertatea de a face ce îți dorești în viață.

Un nou episod din Campania AGERPRES „Tânăr de România” poate fi vizionat pe pagina de Facebook, precum și pe canalul YouTube. AGERPRES