Superbrands România marchează 10 ani de activitate

superbrandsSuperbrands România aniversează un deceniu de existenţă, moment marcat printr-o ediţie aniversară şi un nou website, www.superbrands-romania.com.

În 2005, organizaţia Superbrands a intrat în România prin selectarea agenţiei de comunicare strategică BDR Associates în calitate de partener exclusiv la nivel local. Superbrands este autoritatea recunoscută internaţional ca arbitru independent care evaluează şi oferă distincţii brand-urilor de succes. Statutul de “Superbrand” acordat de către organizaţia Superbrands adaugă forţă şi prestigiu unui brand şi îl diferenţiază de competitorii săi.

Cei 10 ani de Superbrands România înseamnă cinci ediţii Consumer Superbrands şi două ediţii Business Superbrands, 250 de poveşti de succes etalate în cadrul cărţii-emblemă a proiectului şi 96 de specialişti de top, din domenii diverse, ce au avut statutul de membri în cadrul consiliului voluntar.

În ultimii cinci ani, în cadrul Programului Consumer Superbrands, primele cinci categorii care au generat cele mai multe branduri cu statut de Superbrand au fost echipamentele electrice şi electronice, produsele alimentare, sectorul auto, produsele de îngrijire personală şi produsele de uz casnic, la polul opus aflându-se serviciile medicale, clinicile medicale private, companiile de decoraţiuni şi mobilier, agenţiile de turism, industria de petrol şi gaze şi cosmeticele.

Printre cele mai consecvente brand-uri care şi-au menţinut statutul de Superbrand în România şi prezenţa în Cartea Superbrands se numără DHL, Orange, BCR, J.W. Marriott, Avon, Coca Cola, Sensiblu, Germanos, Raiffeisen Bank şi Borsec.

În privinţa consecvenţei brand-urilor în top 15, clasamentul este condus de producătorii germani de autoturisme BMW şi Mercedes Benz, urmat de Ariel, Pampers şi Gillette. Performanţele obţinute de aceste companii dovedesc ambiţia de a se reinventa şi adapta la noile standarde, o viziune sustenabilă pentru viitor şi o politică de comunicare definită de transparenţă şi promisiuni împlinite în raport cu consumatorul.

În ultimii 10 ani ponderea brand-urile autohtone validate Superbrands a crescut de la 20% la 30%, cea mai înaltă prezenţă fiind înregistrată în ediţia 2015, cu 84 de brand-uri româneşti validate Superbrand, respectiv 29%, comparativ cu 20% în perioada 2013-2014. Printre brand-urile apreciate şi admirate de către consumatorii români se numără Borsec, Catena, Gerovital, Mobexpert şi Medlife.

Reorientarea este vizibilă şi în clasamentul brand-urilor cu cel mai înalt nivel de awareness şi reputaţie. Dacă în 2007 acestea proveneau din industria de telecomunicaţii, respectiv Orange şi Vodafone, în 2015 câştigătorul absolut a fost compania Renault.

Digitalizarea şi diversitatea surselor de informaţie a determinat consumatorii români să se îndrepte către brand-uri adaptabile, care ştiu să le întrunească aşteptările privind facilitatea, transparenţă şi rapiditatea interacţiunii. În primele 15 poziţii în clasamentul Superbrands sunt prezente companii mari şi dinamice din zona de fashion (H&M), bricolaj (Dedeman), sau eMag, lider în comerţul on-line.

“Comunicarea unilaterală specifică secolului XX a fost înlocuită de ceea ce am putea cu uşurinţă denumi ‘no place you can hide’. Din ce în ce mai conştienţi de puterea pe care o au, exercitată în special prin intermediul reţelelor de socializare, consumatorii de astăzi au aşteptări extrem de ridicate în ceea ce priveşte transparenţa şi standardele de calitate. Nu este suficient doar să fii acolo, trebuie să ştii cum să îţi faci cunoscută povestea de brand. Indiferent de domeniul în care activezi, consumatorul vrea să ştie cine eşti cu adevărat, dincolo de reclamă şi ce îi poţi oferi concret pentru calitatea vieţii sale. Drumul către statutul de Superbrand începe prin câştigarea încrederii consumatorilor, iar promisiunile neîndeplinite sunt mereu sancţionate de consumatori”, a spus Cătălina Rousseau, Country Manager pentru Superbrands România. AGERPRES