Startup-ul românesc Soleadify anunță rebranding-ul companiei în Veridion și o rundă de finanțare de 6 milioane de dolari de la fonduri de investiții importante, pentru a se extinde pe piața din SUA și a dezvolta mai departe propria tehnologie AI. Schimbarea numelui reflectă viziunea companiei de a deveni lider la nivel mondial pe piața de informații firmografice.
Veridion utilizează tehnologia de inteligență artificială (AI) pentru a analiza miliarde de pagini web pe săptămână, cu scopul de a construi și menține o bază de date cu adevărat precisă, la scară globală, de date despre companii. Bazele de date obținute astfel pot fi apoi utilizate de companii pentru găsirea de furnizori, automatizarea proceselor de ”underwriting”, modelare de risc, cercetare de piață, etc. Veridion are în prezent o bază de date cu peste 60 de puncte de date despre peste 80 de milioane de companii, actualizată săptămânal.
Piața de date firmografice în care Veridion activează este evaluată la 211 miliarde de dolari în 2022 și este estimată să crească la 291 miliarde de dolari până în 2027, cu tehnologii noi, precum AI, reprezentând un factor de accelerare în ceea ce privește întreaga industrie de big data.
În această piață, Veridion este poziționat unic datorită tehnologiilor de AI dezvoltate intern, care le permite să servească date considerabil mai precise și actuale decât competitorii săi. Granularitatea datelor și controlul pe care API-urile Veridion le oferă clienților asupra fiecărui punct de date în parte permite utilizarea acestor informații în contexte cu totul noi, cele de mare importanță fiind modelele de predicții de scară mare pe care le construiesc echipele de date din cadrul clienților Veridion.
”Ne mândrim să facem parte din ecosistemul de startup-uri tech din România, care se extinde accelerat datorită în mare parte talentului tehnic găsit în țară. Noi ne angajăm să susținem această piață prin investiția în echipele noastre de big data și machine learning care vor rămâne și vor crește în România pentru viitorul previzibil. Pentru cei care doresc să lucreze într-un startup deeptech axat pe ML și big data și care vor să trăiască viața adevărată a unui startup, care, deși implică un efort mai mare decât un job corporativ tipic, din punctul meu de vedere este mai recompensator și din punct de vedere al creșterii personale și profesionale, îi încurajăm să aplice la noi”, a declarat Florin Tufan, co-fondator si CEO Veridion.