Startup-ul românesc bonapp.eco a atras o primă investiție de 800.000 de euro de la un grup de investitori condus de Up (fost numit Chèque-Déjeuner). Ceilalți investitori sunt fondurile Roca X și Early Game Ventures din România, precum și Impact Ventures din Ungaria.

Lansat pe 4 noiembrie 2021, de către antreprenorul în serie și business angel Grégoire Vigroux, fostul consultant senior KPMG Diego Roy de Lachaise și fostul director Apple Zsolt Kadar, bonapp.eco este un startup românesc care își propune să combată risipa alimentară. Aplicația companiei, disponibilă pe iOS și Android, conectează utilizatorii cu comercianții locali de produse alimentare, printre acestea numărându-se magazine, restaurante, benzinării, brutării, cafenele și hoteluri. Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot achiziționa alimente care se apropie de data expirării, la un pret redus cu până la 80%.

De la lansarea sa în urmă cu doua luni, aplicația mobilă bonapp.eco a fost descărcată de 10.000 utilizatori. Până în prezent, startup-ul a salvat 1.000 mese, pentru un coș mediu de 25 RON. Printre cei 100 de parteneri care s-au alăturat rețelei bonapp.eco din București se numără Accor, Cora, foodpanda, PENNY România, Starbucks și Up (fostă denumită Chèque-Déjeuner). Alte parteneriate urmează să fie anunțate în primul trimestru din 2022.

Cu această finanțare, bonapp.eco va investi substantial în vânzări și marketing pentru a se extinde în alte orașe din România precum și în alte țări din Europa de Est. Compania se va extinde în următoarele luni în Cluj, Timișoara și Iași. Bonapp.eco va angaja o echipă de vânzări, precum și City Managers în fiecare oraș nou pe care îl va lansa.

Grégoire Vigroux, co-fondatorul bonapp.eco a declarat: „La bonapp.eco, intenționăm să transformăm provocările de mediu, economice și sociale cauzate de risipa alimentară într-o oportunitate de afaceri sustenabilă în beneficiul tuturor. Cu aplicația noastră, consumatorii economisesc până la 80% atunci când achiziționează alimente, retailerii își măresc numărul de clienți și veniturile – astfel toți avem un rol benefic asupra schimbărilor climatice. Suntem încântați să avem alături de patru investitori experimentați care împărtășesc valorile noastre în privința ecologiei, precum și mentalitatea noastră de startup. Cu sprijinul lor, este foarte posibil să ne atingem obiectivul de a afilia 5.000 de parteneri și să vindem 30 de milioane de pachete cu produse până în 2023.”

Elena Pap, Director Regional în cadrul Up Group, a adăugat: „Consumatorii din zilele noastre sunt tot mai interesați de acțiunile pe care le pot întreprinde pentru a îmbunătăți sustenabilitatea gospodăriilor lor. Noi fiind o companie axată pe sprijinirea vieții cotidiene a românilor, suntem încântați să investim în echipa bonapp.eco, deoarece credem cu tărie în misiunea de consum responsabil a companiei. Suntem impresionați de modelul inovator de afacere digitală al Bonapp, în special pentru că toată lumea are de câștigat – vânzătorul, cumpărătorul de produse alimentare, dar, cel mai important, mediul. Prin această investiție, așteptăm cu nerăbdare să ajutăm bonapp.eco să crească și să-și extindă serviciile la nivel național, astfel încât să ne putem apropia de atingerea unui nivel zero de deșeuri alimentare.