Ialoc, platformă pentru rezervări şi plăţi rapide la masă pentru domeniul HoReCa, a atras o investiţie de 500.000 de euro din partea MaxyGo Invest Holding. Suma va fi investită în dezvoltarea platformei prin adăugarea de soluţii fintech şi pentru extindere internaţională, începând cu primăvara anului viitor.
Aceasta este cea de a treia şi cea mai mare investiţie atrasă de ialoc – odată cu suma din partea MaxyGo Invest, compania a ajuns la o finanţare totală de aproximativ 800.000 de euro. Până la această investiţie, compania obţinuse finanţări de aproximativ 300.000 de euro din partea GapMinder (2018), SeedBlink (2020) şi Lister Capital.
ialoc este o platformă lansată în 2017 pentru managementul rezervărilor online în restaurante şi cafenele. Fondatorii sunt Cosmin Măgureanu, Emil Muhtu, Marcel Preda, Adrian Grigore şi Dragoş Badea.
Managementul îşi doreşte ca până la finalul 2023 să ajute peste 350 de restaurante să devină mai eficiente prin digitalizarea procesului de plată la masă. De asemenea, fondatorii vizează o cifră de afaceri de un milion de euro pentru 2023.
„Această investiţie a venit într-un moment în care ne dorim extinderea serviciilor noastre în zona de fintech, mai ales că ştim că partea de plăţi – de la încasarea notei până la oferirea bacşisului – este o activitate care implică foarte mult timp pentru angajaţii din HoReCa, un segment care suferă deja enorm de lipsa personalului. Ne dorim ca prin soluţia de plată prin cod QR pe care am lansat-o anul acesta, dar şi prin ialoc Business – o soluţie pe care restaurantele o utilizează tot mai des pentru managementul rezervărilor – să eficientizăm procesele din restaurante fără a afecta experienţa clienţilor. Totodată, finanţarea atrasă ne va permite să ne extindem internaţional, printre primele ţări vizate numărându-se două ţări europene în care deja avem discuţii cu posibili parteneri”, afirmă Cosmin Măgureanu, cofondator şi CEO ialoc.
După ce clientul scanează codul QR aferent mesei, intră într-un landing page personalizat pentru fiecare restaurant, unde nu este necesar să creeze un cont sau să descarce o aplicaţie. Clientul poate accesa meniul digital, poate chema ospătarul, iar, la final, pentru a nu mai aştepta nota de plată, poate alege să achite online (card, Google Pay sau Apple Pay) şi să adauge bacşiş pentru personal.
ialoc se integrează cu softurile POS ale restaurantelor pentru a afişa în timp real nota de plată, iar în prezent este integrat cu cinci astfel de soluţii din piaţa din România.
Restaurantele aleg să implementeze plăţile rapide la masă pentru a salva timp şi a putea să se con-centreze pe calitatea produsului şi servire. Clienţii câştigă în medie 15 minute la finalul fiecărei mese, iar personalul restaurantului poate rula mesele mai eficient, în timp ce bacşişul primit creşte cu până la 30% faţă de varianta clasică.
Soluţia de plăţi rapide la masă a fost testată iniţial pe 250 de mese, într-un cerc restrâns de restau-rante partenere şi a procesat peste 300.000 de euro, reprezentând aproximativ 28% din totalul notelor de plată ale restaurantelor.
Pe segmentul consumer (aplicaţia ialoc şi site-ul ialoc.ro), compania înregistrează creşteri de aproximativ 15% de la lună la lună în privinţa numărului de clienţi care caută un loc în care să facă o rezervare. Până acum, aplicaţia ialoc a fost descărcată de peste 100.000 de clienţi, iar în luna au-gust 2022, ialoc a aşezat la mesele restaurantelor aproximativ 34.500 de clienţi.