Compania poloneză care deţine reţeaua de cafenele Starbucks din România estimează o dublare, în următorii trei ani, a cifrei de afaceri faţă de nivelul din 2016, pe fondul creşterii numărului de unităţi de la 28 la aproape 60, şi vrea să angajeze 500 de oameni în doi ani pentru a susţine expansiunea companiei, chiar dacă ritmul de creştere a economiei româneşti ar putea încetini în acest an, a declarat, pentru News.ro, directorul general al Starbucks România şi Bulgaria, Mateusz Sielecki.

Operatorul polonez de restaurante şi cafenele AmRest Coffee, care a cumpărat franciza Starbucks pentru România şi Bulgaria în 2015, a raportat pentru 2015, în România, o cifră de afaceri de 55,3 milioane lei (12,3 milioane euro). Grupul deţine, în diverse ţări din Europa Centrală şi de Est, şi francize pentru branduri de restaurante precum KFC, Burger King şi Pizza Hut.

Numărul de cafenele Starbucks a crescut în România, în 2016, cu aproape 50%, de la 19 la 28. În 2017, numărul unităţilor noi va creşte cu cel puţin 10, iar compania va adăuga la reţea două noi oraşe, potrivit companiei.

”Vrem să deschidem cel puţin 10 cafenele pe an în următorii trei ani. Estimăm o dublare a afacerilor în următorii trei ani şi vrem să angajăm circa 500 de persoane în doi ani. Estimăm o scădere a ritmului de creştere a economiei româneşti în acest an faţă de 2016, dar noi avem un ritm de creştere ceva mai mare”, a spus Sielecki, pentru News.ro.

Angajările vor fi făcute în toate departamentele companiei, inclusiv financiar, vânzări şi marketing, dar compania se confruntă tot mai mult cu probleme în găsirea de angajaţi potriviţi pentru joburile căutate. Firma are o strategie prin care acoperă multe dintre noile poziţii în primul rând prin promovarea angajaţilor existenţi, a subliniat directorul general. Compania are acum în jur de 450 de angajaţi, în creştere de 50% faţă de finalul lui 2015.