Deficitul de muncă este o problemă des dezbătută și începe de la nivelul inferior, unde avem cel mai mare deficit, și anume, de la muncitorii calificați și necalificați. Este avertismentul lansat de Sorina Faier, Managing Partner, Elite Searchers, în cadrul ultimei ediții a Dezbaterii Profesionale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, desfășurate online, pe 27 aprilie. Tema discuțiilor a fost ”Piața muncii, între deficit și înnoirea legislației”.
Muncitori din Asia
Ca soluție legată de deficitul muncitorilor calificați și necalificați, angajatorii aduc în companie muncitori din Asia. ”De asemenea, ducem o lipsă acută și de specialiști IT, contabili, ingineri pe lemn și mulți alții. Din cauza acestui deficit de muncă, au crescut și pretențiile salariale, condițiile mai bune de muncă, iar angajatorului nu îi rămâne decât să ridice ștacheta”, a mai explicat Sorina Faier.
Păstrarea în firmă a unui angajat vechi, mai avantajoasă
Potrivit acesteia, costurile cu angajarea unui alt salariat sunt mai mari decât cele cu mărirea unui salariat existent și, de aceea, este de preferat păstrarea în firmă a unui angajat vechi și îndeplinirea pretențiilor sale salariale.
”Mai nou, angajatorii vor începe să se ajute de inteligența artificială, care ușor-ușor o să ia locul mai multor job-uri, în special, a celor automatizate. Mulți se sperie de această inteligență artificială, considerând că poate face mai mult rău decât bine, dar cred că trebuie să o luăm ca atare, să ținem pasul cu ea, bineînțeles există niște reguli, niște legi, să le ținem într-o anumită limită, pentru a nu crea probleme extrem de mari. Inteligența artificială va substitui din acest deficit, iar oamenii care vor rămâne pentru joburi ar trebui să facă cursuri suplimentare și vor putea să se reprofileze”, a mai spus Faier.
***
Înregistrarea întâlnirii „Piața muncii, între deficit și înnoirea legislației”, poate fi urmărită integral, AICI.
Reuniunile CLCC
Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.