Skoda Octavia – cel mai vândut autoturism de import în România anului 2015

skoda-octaviaDacia Logan rămâne cel mai vândut autoturism pe piaţa românească, cu 6.285 unităţi livrate în primele cinci luni ale anului 2015, în creştere cu 40,6% comparativ cu perioada similară din 2014, când era, de asemenea, liderul pieţei, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/.

Pe locurile următoare în clasamentul vânzărilor pe piaţa locală se situează alte două modele din gama Dacia, Duster cu 2.727 unităţi livrate în primele cinci luni din 2015, în creştere cu 59,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi Sandero – 2.387 unităţi, plus 16,7%.

Pe locul 4 se află un model de import – Skoda Octavia, cu 1.489 unităţi livrate, plus 6,5%, urmat de Dacia Logan MCV – 1.159 unităţi, plus 45,2%, Skoda Rapid – 1.086 unităţi, plus 42%, Volkswagen Golf – 1.022 unităţi, în scădere cu 15%, Ford Fiesta – 879 unităţi, în scădere cu 3,1%, Renault Captur – 857 unităţi, plus 32,1% şi Renault Clio – 832 unităţi, plus 8,4%.

Pe mărci, în funcţie de autoturismele livrate în perioada de referinţă, clasamentul este condus de Dacia, Volkswagen şi Skoda, urmate de Ford, Renault, Opel, Hyundai, Toyota, Fiat şi Mercedes Benz.

Dacia s-a menţinut pe prima poziţie şi la livrările de vehicule comerciale uşoare (utilitare), cu Dacia Dokker Van – cel mai vândut model, 731 unităţi, urmat de Ford Transit, Fiat Ducato şi Opel Movano.

De altfel, vânzările de autovehicule au înregistrat, în România, o creştere de 18,3% în primele cinci luni din 2015, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 48.182 de unităţi, în timp ce producţia naţională s-a majorat cu 0,9%, până la 177.643 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

În acest context, vânzările pe piaţa din România sunt, în continuare, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 81%, în intervalul ianuarie-mai, în scădere, însă, faţă de luna aprilie 2015, când ponderea era de 88%.

Datele APIA relevă, de asemenea, că pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat, în primele cinci luni ale anului 2015, o creştere de 18,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar autoturismele au consemnat un salt de 17,9%.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care ajunge la 56,5%, în scădere faţă de primele patru luni ale anului 2015, dar uşor mai mare decât cea care se înregistra în primele cinci luni ale anului precedent (56,3%), 8 mărci, respectiv 8 modele, având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (56,5%).

“O altă analiză de interes specific ar fi clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor. După acest criteriu, situaţia se prezintă astfel: 35,7% sunt de provenienţă autohtonă, 16,6% sunt import Germania, 9,9% din Cehia, 8% din Spania şi 6,9% din Franţa. În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în aceste 5 luni din 2015, cu 38,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere mult mai mică, respectiv de 9%”, se arată în comunicatul de presă al APIA. AGERPRES