În cadrul ediției inaugurale  „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” de la Iași, Sergiu Ursan, Country HR, camLine, a vorbit despre siguranța emoțională la locul de muncă: „Începând cu 2020, a crescut tulburarea depresivă cu 28%, tulburările de anxietate cu 26%, iar 70% din cazuri sunt femei. Indivizii mai tineri au fost afectați mai mult decât cei din grupele de vârstă mai înaintate, pentru că tinerii nu au formate încă mecanismele pentru a depăși aceste provocări. Siguranța psihologică la locul de muncă joacă un rol decisiv în performanța angajaților”.

“Cu toții ne dorim un mediu cu angajați mai motivați, mai implicați, mai creativi, însă angajații nu simt că pot să greșească sau nu le sunt încurajate ideile. Noi putem cultiva această sănătate mintală la locul de muncă prin: încurajarea eșecului, cultivarea aprecierii, încurajarea unui echilibru între viața personală și cea profesională. Dacă am reuși să facem aceste lucruri, angajații ar deveni cu 240% mai motivați, arată studiile. Mai mult, ar crește loialitatea față de companie, iar nivelul de implicare al angajaților s-ar dubla”, a arătat Sergiu Ursan.

Nu doar nevoile angajaților s-au transformat în contextul pandemiei, ci și cele ale departamentului de HR, a explicat Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software. „În ultimii doi ani, 30% din companii au adoptat noi soluții de HR pentru a susține munca hibridă și de la distanță. 65% dintre companiile din România oferă soluții pentru self-service-ul angajaților. Încotro ne îndreptăm? În continuare, avem solicitări din piață pentru automatizarea proceselor de HR – companiile încearcă să își automatizeze procesele și nu doar pe cele de Resurse Umane. Sunt 42,2% companii care planifică să adopte noi soluții de HR anul acesta. Apetitul a crescut pe lucrurile care aduc valoare: zona de recrutare, zona de evaluare, zona de training și zona de onboarding. Studiile noastre indică și că 1 din 4 specialiști își dorește mai multe funcționalități în softurile pe care le folosește.”

Alexandru Răduţă, Business Development Manager, Benefit, o companie Edenred,  a vorbit despre cum s-au schimbat nevoile pieței de HR și ce posibile soluții apar. „Semnificația muncii s-a schimbat și nu mai reprezintă ceea ce reprezenta înainte. Acum angajatul își dorește să se simtă valoros la locul de muncă. One size doesn’t fits all. Dacă sala este oferită tuturor ca beneficiu, dar doar jumătate dintre ei folosesc această funcționalitate, directorul financiar al organizației ar putea considera că este o risipă.

“O platformă de beneficii flexibile le permite angajaților să aleagă acele beneficii de care au nevoie. Când a fost vorba despre ei, iar angajatorul i-a lăsat pe oameni să își aleagă beneficiile, aceștia au ales cadourile și vacanța. A revenit apetitul angajaților să călătorească. În top sunt și abonamentele medicale, pensiile private, transport, activități culturale. Dată fiind nevoia angajatului de a lucra de acasă, am primit cereri să își plătească angajații facturile, printr-un parteneriat cu Pago. Dacă ne uităm la generația Z, ei sunt atrași de cadouri și mai puțin de pensii private. Pe de altă parte, seniorii consideră că pensiile private ajută la asigurarea unei bunăstări”, a explicat Alexandru Răduță.

În luna octombrie, BusinessMark a organizat la Iași prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, eveniment în cadrul căruia specialiști în resurse umane au vorbit despre provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente, compatibile cu valorile organizației. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.