Senatorul Vegh Alexandru vrea să interzică publicitatea explicită la medicamente la radio şi televiziune

SONY DSCSenatorul UDMR Vegh Alexandru a depus la Camera Deputaţilor un proiect de lege prin care propune interzicerea publicităţii explicite pentru produsele medicamentoase în cadrul programelor de televiziune şi radio, dar şi a reclamelor care induc ideea că o farmacie reprezintă model sau etalon pentru celelalte.

“Se interzice publicitatea explicită pentru produsele medicamentoase difuzată în cadrul programelor de televiziune şi radiodifuziune”, prevede proiectul de lege care se află în dezbatere publică pe site-ul Camerei Deputaţilor.

Potrivit proiectului, se poate face publicitate, dar nu explicită şi nu difuzată în cadrul programelor de televiziune pentru produsele medicamentoase care se eliberează fără prescripţie medicală pentru care materialele publicitare vor fi aprobate de Agenţia Naţională a Medicamentului.

“Este interzisă publicitatea pentru farmacii difuzată în cadrul programelor de televiziune şi radiodifuziune care induce ideea că farmacia respectivă reprezintă model sau etalon pentru celelalte farmacii, precum şi publicitatea la farmacii care reprezintă publicitate mascată la medicamente. Comunicările comerciale audiovizuale destinate produselor şi tratamentelor medicale sunt interzise. Se interzice plasarea de ţigări ori alte produse din tutun, precum şi plasarea de produse sau tratamente medicale”, mai stipulează proiectul de lege.

În expunerea de motive, iniţiatorul explică că a propus acest proiect de lege ca urmare a amplorii pe care a luat-o publicitatea “ascunsă” la medicamente şi “influenţa negativă şi înşelătoare” pe care o are asupra populaţiei, aspecte care se datorează, în principal, promovării prin televiziune sau radio, surse de informaţii publice care ajung la un număr foarte mare de persoane.

“Automedicaţia poate duce la complicaţii grave de sănătate, iar pacienţii nu ar trebui să se trateze după ureche în baza celor auzite la radio şi televizor despre un medicament, însă exagerarea proprietăţilor terapeutice ale unor medicamente în cadrul reclamelor încurajează automedicaţia prin inducerea în rândul populaţiei, insuficient educate medical, a ideii că boli grave pot fi tratate fără intervenţia medicului”, mai spune iniţiatorul. AGERPRES