Șeful Praktiker avertizează că în următorii ani unele lanțuri de bricolaj ar putea dispărea din România

Piața locală de bricolaj traversează poate cea mai animată perioadă din istoria sa scurtă de 13 ani, criza declanșată la finalul anului 2008 fiind unul dintre factorii care au dus la o reașezare a jucătorilor din industrie și o reorganizare a business-urilor la nivel local. Chiar dacă, cel puțin la nivel statistic, 2014 a fost cel mai agitat an de până acum al pieței DIY, nici următoarea perioadă nu se anunță una liniștită, fiind loc pentru noi schimbări, achiziții sau exituri în industria de profil.

“În următorii 2-3 ani, cel puțin doi jucători vor mai ieși din piață, fie printr-un exit, fie prin preluări. Toată lumea vrea să câștige bani în piață. Ideea este dacă pierzi bani continuu, ce motive ai avea să rămâi? Cine merge în pierdere 2-3 ani consecutiv o va lua pe urmele OBI, companie care a facut o mișcare foarte inteligentă, și anume ieșirea de pe piață. Când pierzi bani, de ce să pierzi și mai mult? Noi tot spunem că în România sunt 22 de milioane de locuitori, realitatea este că suntem maximum 16-17 milioane. Restul sunt în Europa, astfel că potențialul scade destul de mult”, arată șeful Praktiker România, Omer Susli, într-un interviu acordat portalului wall-street.ro.