Șeful grupului Volkswagen, Matthias Mueller, este noul președinte al Audi

muller_mathiasAudi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, a numit un nou președinte și un nou director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare (R&D), pe fondul încercărilor nereușite de redresare după declanșarea scandalului emisiilor.

Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.

Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.

Boardul de supervizare al Audi l-a numit în funcția de președinte pe noul director general al VW, Matthias Mueller, înlocuindu-l pe Martin Winterkorn, care, în noiembrie, a demisionat și de la conducerea grupului german, în urma scandalului emisiilor. De asemenea, boardul l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta îl va înlocui pe Ulrich Hackenberg, suspendat de două luni din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor.

Luna trecută, directorul general al Audi, Rupert Stadler, a anunțat suspendarea a doi ingineri de la Audi, după ce s-a descoperit în motoarele diesel mai mari echipamente care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante în SUA.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Audi verifică acum dacă angajații de la dezvoltare tehnică și alte departamente au manipulat în mod deliberat dispozitivele de control a emisiilor și a suspendat doi ingineri, a anunțat Stadler, fără a da informații suplimentare.

Motoarele diesel V6 de 3 litri sunt asamblate de Audi la fabrica sa din Neckarsulm, Germania, și sunt folosite la modelele premium ale brandurilor Audi și Porsche vândute în perioada 2009 – 2015. Până acum, numărul oficialilor de la Audi care au plecat în urma scandalului emisiilor a ajuns la opt. AGERPRES