Sectoarele IT&C, construcții și fashion se află în topul industriilor din România care folosesc sisteme profesioniste de e-commerce

PrintSectoarele IT&C, construcții și fashion se află în topul industriilor din România care folosesc sisteme profesioniste de e-commerce, conform unui studiu realizat de o platformă de specialitate. Cele trei sectoare care domină topul sunt urmate imediat de sectorul auto & accesorii auto, respectiv sport, și acestea având o rată mare de adopție a platformelor integrate de e-commerce.

În prezent, datele Teamshare arată că peste două treimi dintre marile companii folosesc deja platforme integrate, care le oferă un sistem complet de comerț electronic, ce permite în timp real gestiunea de stocuri, prețuri sau proces de facturare. IMM-urile au o rată de adopție susținută a acestor soluții, ceea ce denotă faptul că tot mai multe companii mici și mijlocii au început să vadă beneficiile folosirii platformelor integrate de e-commerce.

“Am observat, totuși, că, raportat la numărul total al companiilor care implementează sisteme integrate, IMM-urile au o rată de adopție susținută a acestor soluții, ceea ce denotă faptul că tot mai multe companii mici și mijlocii au început să vadă beneficiile folosirii platformelor integrate de e-commerce. Practic, efectele unui astfel de software sunt majore, cu implicații în toate departamentele companiei, de la omul de vânzare sau departamentul de call center, până la financiar și firma de curierat”, sfirmă Marius Panait, managing partner Entelion Software.

Potrivit acestuia, magazinele online ce folosesc platforme integrate de e-commerce își reduc costurile cu 15% sau chiar 25%. Astfel, implementarea platformei reprezintă, de fapt, o investiție ce se recuperează încă din primele șase luni și se poate vorbi chiar de un profit la scurt timp de la folosirea acestei soluții. AGERPRES