SAS urmăreşte îndeaproape sectorul de business şi a căutat să afle care vor fi cele mai semnificative trenduri de urmărit în anul 2023. Conform sursei citate, pentru a afla dacă tehnologia, lanţurile de aprovizionare, inteligenţa artificială sau altele vor fi elemente-cheie în anul ce tocmai a început, SAS a discutat cu mai multe persoane cheie din companie, iar acestea sunt răspunsurile şi previziunile lor:
Soluţiile de analytics low-code aduc AI-ul mai aproape de mase
„În 2023, conceptul de „analytics pentru oricine, oriunde’ nu va fi doar un trend major de urmărit, ci şi un mod pivotal prin care companiile vor atinge maturitatea în zona inteligenţei artificiale. Pe măsură ce organizaţiile continuă să implementeze tehnologii precum învăţarea automatizată, viziunea computerizată, IoT, analytics şi altele pentru a dobândi noi capacităţi de înţelegere, angajaţi cu diverse niveluri de aptitudini vor putea participa la procese de analiză, graţie soluţiilor low sau no-code”, a declarat Jared Peterson, Senior Vice President of Engineering.
Examinarea biasurilor umane poate rezolva problema biasului AI
„Este deja bine-cunoscut şi agreat faptul că inteligenţa artificială poate suferi de bias. În 2023, industria va accepta faptul că biasurile se află atât în jurul nostru, cât şi în interiorul fiecăruia dintre noi; sunt elemente definitorii ale spiritului uman şi influenţează modul în care luăm decizii. Dezvoltarea unor sisteme AI care pot prezice şi ameliora efectele nocive ale biasurilor este primul pas către dobândirea încrederii necesare pentru a merge mai departe fără a repeta greşeli din trecut”, a spus Reggie Townsend, Director of Data Ethics Practice.
Deprecierea datelor, un fenomen de urmărit
„2023 va fi anul în care oamenii de marketing vor fi nevoiţi să răspundă fenomenului de depreciere a datelor. Dispariţia iminentă a cookie-urilor terţe începând cu 2024 va forţa brandurile să îşi regândească întreaga strategie referitoare la datele clienţilor. Schimbarea reprezintă însă şi o oportunitate semnificativă pentru companii să renunţe la practici de marketing neonorante, care se foloseau pe cookie-uri terţe, şi să dezvolte mai degrabă relaţii apropiate şi de încredere cu clienţii lor„, a transmis Jennifer Chase, Chief Marketing Officer.
Serviciile financiare vor tura motoarele în direcţia ESG
„În mijlocul turbulenţelor economice, unii ar putea crede că instituţiile financiare vor renunţa la iniţiativele ESG, cu privire la mediul înconjurător, sociale şi de guvernanţă. Dar semnalele incipiente indică faptul că majoritatea băncilor vor păstra direcţia şi chiar vor creşte eforturile în aceste direcţii. Un studiu sponsorizat de SAS, cu 500 de executivi din bănci, arată că trei sferturi dintre aceştia consideră că aceste instituţii financiare trebuie să răspundă unor probleme ale societăţii. Iar 64% dintre executivi cred că băncile au rămas în urma altor sectoare în privinţa iniţiativelor ESG”, a declarat Alex Kwiatkowski, Director of Global Financial Services.
Esports şi blockchain-ul vor ajunge într-un punct de convergenţă
„Blockchain-ul şi Esports vor continua să conveargă, iar în următorii 5-10 ani vor apărea primele jocuri bazate pe această tehnologie. Industria Esports se bazează acum pe analytics, pe învăţare automatizată şi pe inteligenţă artificială pentru a oferi o experienţă profesională atât jucătorilor, cât şi spectatorilor din întreaga lume. De la găsirea parităţilor în jocuri şi analizarea interacţiunilor din fiecare univers virtual, până la urmărirea şi promovarea obiectelor ce pot fi cumpărate, cantitatea de date de analizat într-un joc este practic, nelimitată şi continuă să crească”, a spus Bryan Harris, Chief Technology Officer.
Adoptarea de către industrii a inteligenţei artificiale îmbunătăţeşte liniile de asamblare
„Organizaţiile se vor folosi din ce în ce mai mult de viziunea computerizată şi de alte tehnologii AI, pe care profesioniştii le pot folosi în mediul industrial IoT, dincolo de experţi IT sau de data scientists. Iniţiativele din zona viziunii computerizate se vor concentra pe îmbunătăţirea producţiei, pe eficienţă operaţională dar şi pe creşterea siguranţei”, transmite Jason Mann, Vice President of IoT.
Stocarea datelor în timp real va înlocui spaţiile clasice de stocare
„În 2023, vom vedea din ce în ce mai multe organizaţii ce renunţă la moduri clasice de stocare a datelor, în favoarea unora care oferă suport pentru analiză şi reacţii în timp real. Companiile vor procesa date pe măsură ce sunt disponibile şi le vor stoca într-un format uşor accesibil, pentru raportări simplificate. Fie că vorbim despre un producător care monitorizează fluxuri de date IoT de la aparatura de producţie, fie că ne referim la un retailer ce monitorizează traficul e-commerce, identificarea unor tendinţe în timp real va ajuta la evitarea unor erori costisitoare, dar şi la capitalizarea unor oportunităţi, atunci când acestea devin disponibile”, spune Jay Upchurch, CIO.
Gemenii digitali vor îmbunătăţi lanţurile de aprovizionare şi vor reduce impactul asupra climatului
„Schimbările climatice au impact negativ asupra lanţurilor de aprovizionare, fie că îngreunează mişcarea liberă a bunurilor sau chiar că împiedică angajaţii care trebuie să ajungă la serviciu. Echipele care lucrează în lanţuri de aprovizionare vor folosi gemeni digitali şi simulări pentru a accelera modul de luare a deciziilor, astfel încât companiile să poată răspunde mai rapid la provocările ce apar în lanţul de aprovizionare conectat”, declară Dan Mitchell, Director of Global Retail & CPG Practice.
Analiştii de date generalişti vor deveni profesionişti specializaţi
„În 2023, analiştii de date care au cunoştinţe specifice anumitor industrii vor avea un succes răsunător în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor şi aşteptărilor în business-urile în care activează. Vom vedea, astfel, analişti de date ce vor căuta să urmeze cursuri de specializare”, consideră Marinela Profi, Data Scientist and Product Lead for Analytics & ModelOps.
Cultura organizaţională diversă, echitabilă şi incluzivă va avea un impact major asupra companiilor
„Companiile se vor baza din ce în ce mai mult pe departamentele de resurse umane şi pe echipele de analytics pentru a-şi înţelege angajaţii şi pentru a crea planuri de lucru mai bune. Companiile au nevoie de date pentru a înţelege ce aptitudini au oamenii care lucrează în cadrul acestora, ce necesităţi există pentru a îmbunătăţi iniţiativele de afaceri şi unde este nevoie de îmbunătăţiri în privinţa strategiilor de pregătire şi dezvoltare. Datele vor ajuta şi ca diversitatea, egalitatea şi incluziunea să fie parte din strategiile de business ale companiilor, dincolo de departamentele HR”, conchide Jenn Mann, Chief HR Officer.