Samsung se orientează spre piața componentelor auto

samsung fabricaGrupul sud-coreean Samsung Electronics, cel mai mare producător mondial de telefoane, a anunțat că va crea o nouă echipă concentrată pe operațiunile din industria auto, în căutarea unui nou motor de creștere a profitului pe fondul încetinirii vânzărilor de smartphones.

Samsung a precizat că noua echipă va funcționa independent de cele trei divizii existente urmând ca în prima fază să se concentreze pe sistemele de entertainment din automobil, tehnologiile pentru navigație prin satelit și mașinile care se conduc singure.

Investitorii și analiștii sunt de părere că grupul Samsung Electronics și companiile afiliate precum producătorul de baterii Samsung SDI Co Ltd și producătorul de componente electronice Samsung Electro-Mechanics Co Ltd poate deveni o forță majoră în industria auto prin combinarea ofertelor lor într-o singură platformă. Cu toate acestea analiștii atrag atenția că ar putea dura mai mulți ani până când Samsung Electronics va realiza venituri substanțiale de pe urma vânzărilor de produse destinate industriei auto. În această industrie ciclurile de produs durează mai mulți ani și necesită standarde de siguranță mai riguroase decât în industria echipamentele electronice de larg consum.

Principalul rival sud-coreean al Samsung, grupul LG Electronics, are încă din 2013 o divizie dedicată industriei auto denumită Vehicle Components Business Division. În plus, LG Chem Ltd., divizia de produse chimice a grupului LG, a semnat o serie de acorduri cu o serie de mari producători auto precum GM, Hyundai Motor Co. și Ford Motor Co. pentru a le furniza baterii pentru vehiculele lor electrice.

Potrivit estimărilor Reuters, piața pentru componente auto, software și servicii este estimată la aproximativ 500 miliarde de dolari. Separat, analiștii estimează că profitul înregistrat de pe urma vânzărilor de smartphones, principala sursă de profit pentru Samsung Electronics, ar urma să scadă în 2015 pentru al doilea an consecutiv, punând presiuni asupra producătorilor să găsească noi surse de profit. AGERPRES