iubesc_vinulBucureștenii sunt așteptați săptămâna viitoare să deguste peste 200 de vinuri aduse de cei 15 producători români prezenți la o nouă ediție a salonului Vintest – „Iubesc vinul românesc”, care se va desfășura la Centrul de Afaceri Green Gate, în perioada 21 – 23 octombrie 2015.

„Salonul Vinvest reprezintă vinul de vest de la Timișoara, ajuns la a 12-a ediție, iar Vintest a fost Salonul național de vinuri și băuturi alcoolice de la București, însă acum, în acest an, îl numim ‘Iubesc vinul românesc’, după campania începută anul trecut în cadrul acestui salon de la București. Este un brand, o marcă înregistrată. Am creat și această tematică – ‘Gala vinului nou și vechi’, unde îi vom avea pe cei 15 producători înscriși până în prezent la acest eveniment, deși lista rămâne deschisă”, a declarat Lucia Pîrvu, expert degustător și organizator al evenimentului.

Potrivit organizatorilor, ediția din acest an a Salonului de vinuri de la București încearcă să scoată în evidență „producătorii, cramele – ca destinații turistice – și profesioniștii”.

„Vor fi 10 degustări tematice timp de trei zile. Toate vor avea substanță și vor scoate în evidență vinul românesc, producătorii, cramele, ca destinații turistice, și profesioniștii. În acest moment, chiar putem vorbi despre profesioniști, pentru că au reușit să dea un nume României viticole. În România, sunt mulți care iubesc vinul românesc, însă ne-am dori să ne adresăm consumatorului final, să-l educăm să cumpere un vin bun, nu doar la eveniment deosebit. Mi-aș dori să vină consumatorul final la acest eveniment, să deguste cu un ban modest, să știe ce să aleagă din stand, să știe ce înseamnă un vin cu denumire de origine controlată, un vin cu indicație geografică”, a subliniat Lucia Pârvu.

În plus, la eveniment vor fi oferite detalii și despre un nou proiect „Legendary Dracula”, care încearcă să reunească sub aceeași umbrelă mai mulți producători de vin. „Vom prezenta brandul Dracula, un nou proiect provocator în care am unit o parte dintre producătorii români sub un singur brand, puternic, pe care am vrea să îl ducem spre luxury. Se numește „Legendary Dracula”. El a fost creat pentru promovarea vinului românesc în aeroport, iar în țară, deocamdată, vom apărea în Brașov și Sighișoara, unde este mai căutat Dracula”, a explicat Doina Horvat, inițiatorul proiectului.

Ediția din acest an a Salonului de vinuri continuă campania „Iubesc vinul românesc” sub forma unui eveniment în triumvirat: trei seri de degustări, o triplă serată a degustării, organizată cu aportul producătorilor de vin care se înscriu la eveniment, dar și al partenerului oficial Domeniile Anastasia.

De asemenea, vinurile vor putea fi degustate la „Gala Vinului Nou și Vechi” în compania celor mai buni somelieri și oenologi, existând totodată posibilitatea de a interacționa direct cu reprezentanții companiilor și de a afla detalii despre evoluția vinului în baric direct de la producători.

Pe parcursul celor trei seri, bucureștenii vor putea degusta circa 200 de vinuri de la producători precum Domeniile Anastasia, Vinarte, DDM Urlați, SCDVV Pietroasa, Crama Hermeziu, Crama Dealul Dorului, Cramele Cricova, Crama Ratești, Domeniile Sâmburești, Domeniile Sara etc.

Vizitatorii cumpărători de bilet vor putea participa și la o tombolă care pune la bătaie mai multe premii: un weekend de două persoane cu mic dejun inclus și acces la SPA la Hotelul Valea cu Pești, o degustare de vin acasă la partenerul oficial Domeniile Anastasia, două baxuri cu singurul vin universitar de la stațiunea Pietroasa, dar și o sticlă de vin la fiecare oră.

Biletul de intrare la acest salon costă 25 de lei și va putea fi achiziționat la intrare, în preț fiind inclus și un pahar pentru vin. AGERPRES